Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Konstig valla? Vallningstips
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 847174" data-attributes="member: 13863"><p>Min erfarenhet är att grafitvallor som denna fungerar alldeles utmärkt som allroundvalla men är riktigt jobbiga att hantera både när det gäller appliceringen och sickling/borstning. Betydligt mer arbete krävs för att få en bra yta än med en mjukare valla (grafitvallorna är i allmänhet mycket hårda), dessutom blir det en viss missfärgning på genomskinliga/ljusa belag. Jag undviker det på mina alpina skidor eftersom det är svårt att få till det på ett bra sätt på en bredare skida, kan bara tänka mig hur det är på en bräda ...</p><p></p><p>Men, men när arbetet väl är gjort har du en bra vallning som i allmänhet oxå har bra hållbarhet.</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 847174, member: 13863"] Min erfarenhet är att grafitvallor som denna fungerar alldeles utmärkt som allroundvalla men är riktigt jobbiga att hantera både när det gäller appliceringen och sickling/borstning. Betydligt mer arbete krävs för att få en bra yta än med en mjukare valla (grafitvallorna är i allmänhet mycket hårda), dessutom blir det en viss missfärgning på genomskinliga/ljusa belag. Jag undviker det på mina alpina skidor eftersom det är svårt att få till det på ett bra sätt på en bredare skida, kan bara tänka mig hur det är på en bräda ... Men, men när arbetet väl är gjort har du en bra vallning som i allmänhet oxå har bra hållbarhet. /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Konstig valla? Vallningstips
Tillbaka
Topp