Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Kontakt med tillverkare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Snomolnet" data-source="post: 958388" data-attributes="member: 34598"><p>Stämmer det här verkligen? Kan man inte ta garantiärenden till butiker som säljer samma vara? Det är vad Marker/Völkl Österrike sa till mig.</p><p></p><p>När jag var på säsong i Österrike gick ett par bindningar sönder. Gick såklart till den lokala skidhandlaren(vad hade jag för val) som först inte ville hjälpa till med hänvisningen till att jag skulle vända mig till butiken där jag köpt produkten. Precis samma sak som du skriver ovan. Lite tjat löste problemet första gången, men när bindningarna gick sönder för andra och tredje gången behövde jag lite kött på benen så jag kontaktade Marker/Völkl.</p><p></p><p>Till skillnad från Marker/Völkl i Sverige svarade de i Österrike. Enligt dem så fungerar det så att alla butiker som säljer deras produkter även är skyldiga att ta garantiärenden. När jag sen vände mig till butiken så var det inte lägre några problem. Kan vara att man kände personalen vid det laget, kan också vara så att den sure ägaren inte "vågade" vägra service som de var tvungna att ge. Men jag hade gärna fått klarhet i hur det fungerar.</p><p></p><p>Är det någon som med säkehet vet om butik måste ta garantiärenden på en produkt de säljer även om den inte är köpt i den aktuella butiken?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Snomolnet, post: 958388, member: 34598"] Stämmer det här verkligen? Kan man inte ta garantiärenden till butiker som säljer samma vara? Det är vad Marker/Völkl Österrike sa till mig. När jag var på säsong i Österrike gick ett par bindningar sönder. Gick såklart till den lokala skidhandlaren(vad hade jag för val) som först inte ville hjälpa till med hänvisningen till att jag skulle vända mig till butiken där jag köpt produkten. Precis samma sak som du skriver ovan. Lite tjat löste problemet första gången, men när bindningarna gick sönder för andra och tredje gången behövde jag lite kött på benen så jag kontaktade Marker/Völkl. Till skillnad från Marker/Völkl i Sverige svarade de i Österrike. Enligt dem så fungerar det så att alla butiker som säljer deras produkter även är skyldiga att ta garantiärenden. När jag sen vände mig till butiken så var det inte lägre några problem. Kan vara att man kände personalen vid det laget, kan också vara så att den sure ägaren inte "vågade" vägra service som de var tvungna att ge. Men jag hade gärna fått klarhet i hur det fungerar. Är det någon som med säkehet vet om butik måste ta garantiärenden på en produkt de säljer även om den inte är köpt i den aktuella butiken? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Kontakt med tillverkare?
Tillbaka
Topp