Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kontantkort för mobil i Kanada
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PuderYetin" data-source="post: 52301" data-attributes="member: 33585"><p>Jag kan svara för hur situationen är i USA - förhoppningsvis har de samma nät som Kanada.....</p><p></p><p>Situation 1 - Du har ett svenskt telefonabonnemang:</p><p></p><p>Om du har en trippelbandtelefon så kommer telefonen att fungera såvida Telia eller den GSM-provider du "åker med" har ett samarbete med aktuell provider i USA.</p><p></p><p>Om Telia t ex har ett samarbete med den lokala GSM-operatören i Kanada, och de använder samma frekvensband som USA så borde du vara på banan med en trippelbandtelefon.</p><p></p><p>Vill du vara säker så ring Telias kundtjänst - de är mycket behjälpliga med sådana här frågor.</p><p></p><p>Situation 2 - Du har ett kanadeniskt kontantkort.</p><p>Lokala kontantkort finns att köpa i USA (antagligen också i Kanada), och då frikopplas du från beroendet av samarbete med den svenska GSM-leverantören (Telia i ovanstående exempel).</p><p>Här är kostnaden, precis som du skriver, lokalsamtal mellan din och polarens telefon.</p><p>Har för mig att bensinstationerna och vissa elektronikbutiker säljer kontantkort, men här kan det se helt annorlunda i Kanada förstås....</p><p></p><p>Mvh Jonas.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PuderYetin, post: 52301, member: 33585"] Jag kan svara för hur situationen är i USA - förhoppningsvis har de samma nät som Kanada..... Situation 1 - Du har ett svenskt telefonabonnemang: Om du har en trippelbandtelefon så kommer telefonen att fungera såvida Telia eller den GSM-provider du "åker med" har ett samarbete med aktuell provider i USA. Om Telia t ex har ett samarbete med den lokala GSM-operatören i Kanada, och de använder samma frekvensband som USA så borde du vara på banan med en trippelbandtelefon. Vill du vara säker så ring Telias kundtjänst - de är mycket behjälpliga med sådana här frågor. Situation 2 - Du har ett kanadeniskt kontantkort. Lokala kontantkort finns att köpa i USA (antagligen också i Kanada), och då frikopplas du från beroendet av samarbete med den svenska GSM-leverantören (Telia i ovanstående exempel). Här är kostnaden, precis som du skriver, lokalsamtal mellan din och polarens telefon. Har för mig att bensinstationerna och vissa elektronikbutiker säljer kontantkort, men här kan det se helt annorlunda i Kanada förstås.... Mvh Jonas. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kontantkort för mobil i Kanada
Tillbaka
Topp