Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Konvertering AVCHD (.mts)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heinz_p" data-source="post: 815909" data-attributes="member: 43586"><p>De färdiga klippen, efter konvertering. Anledningen till att kameratillverkarna använder AVCHD är att det ska rymmas mycket information på lite plats, vänder du på proceduren så blir det alltså lite information på mycket plats. Dock får du inget som helst kvalitétsbortfall om du använder AIC, eftersom det konverterar klippen till dess "ursprungliga" form.</p><p></p><p></p><p>Jo, givetvis kostar Adobe Media Encoder pengar. Konstigt vore det annars. Jag har, i mitt eviga sökande, dock inte funnit något program som gör processen både enkelt och gratis. Därför rekommenderar jag antingen en mjukvarukonverterare eller ett liknande hårdvaru. Exempel på hårdvarukonverterare är: </p><p><a href="http://www.elgato.com/elgato/int/mainmenu/products/Turbo264HD-software/product1.en.html" target="_blank">Turbo.264 HD</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heinz_p, post: 815909, member: 43586"] De färdiga klippen, efter konvertering. Anledningen till att kameratillverkarna använder AVCHD är att det ska rymmas mycket information på lite plats, vänder du på proceduren så blir det alltså lite information på mycket plats. Dock får du inget som helst kvalitétsbortfall om du använder AIC, eftersom det konverterar klippen till dess "ursprungliga" form. Jo, givetvis kostar Adobe Media Encoder pengar. Konstigt vore det annars. Jag har, i mitt eviga sökande, dock inte funnit något program som gör processen både enkelt och gratis. Därför rekommenderar jag antingen en mjukvarukonverterare eller ett liknande hårdvaru. Exempel på hårdvarukonverterare är: [url=http://www.elgato.com/elgato/int/mainmenu/products/Turbo264HD-software/product1.en.html]Turbo.264 HD[/url] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Konvertering AVCHD (.mts)
Tillbaka
Topp