Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Kony 2012
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="marer" data-source="post: 947193" data-attributes="member: 62435"><p>Ja, för det är lättare att titta på en välgjord film på 30 minuter än att bilda sig en egen uppfattning där man plockar information från flera källor. Hade du gjort det hade du nog inte skrivit så om Ugandas regering (där den nuvarande presidenten själv använt sig av barnsoldater och övergrepp).</p><p>Jag säger inte att skaparna bakom filmen eller organisationen ska klandras på något sätt, då all hjälp gör skillnad även om mycket hamnar i egen ficka, men jag hoppas att folk inte sväljer filmen med hull och hår då den är väldigt "amerikaniserad". En person målas upp som the bad guy, och resten och i synnerhet amerikanerna och amerikansk militär är the good guys. </p><p></p><p>Ska amerikanska trupper in och leta efter Kony (och den stora oljefyndigheten som finns i landet?) kommer dessutom konflikten bli intensivare. En amerikansk soldat som har ett vapen riktat mot sig kommer alltid skjuta, oavsett om personen bakom andra pipan är 30- eller 10år. </p><p></p><p>Hur många barn har man rätt att döda för att rädda andra?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="marer, post: 947193, member: 62435"] Ja, för det är lättare att titta på en välgjord film på 30 minuter än att bilda sig en egen uppfattning där man plockar information från flera källor. Hade du gjort det hade du nog inte skrivit så om Ugandas regering (där den nuvarande presidenten själv använt sig av barnsoldater och övergrepp). Jag säger inte att skaparna bakom filmen eller organisationen ska klandras på något sätt, då all hjälp gör skillnad även om mycket hamnar i egen ficka, men jag hoppas att folk inte sväljer filmen med hull och hår då den är väldigt "amerikaniserad". En person målas upp som the bad guy, och resten och i synnerhet amerikanerna och amerikansk militär är the good guys. Ska amerikanska trupper in och leta efter Kony (och den stora oljefyndigheten som finns i landet?) kommer dessutom konflikten bli intensivare. En amerikansk soldat som har ett vapen riktat mot sig kommer alltid skjuta, oavsett om personen bakom andra pipan är 30- eller 10år. Hur många barn har man rätt att döda för att rädda andra? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Kony 2012
Tillbaka
Topp