Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köp av allmountainskida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1208997" data-attributes="member: 29440"><p>Tänkte ett tag på Enforcer 93 när Enforcer 100 kom på tal.</p><p>93an har jag testat och den funkar absolut mycket bra i pist. Utan att ha testat den offpist så skulle jag nog säga att det är en pistorienterad skida som kan funka hyfsat utanför pist. Jag skulle dock kollat på en lättare skida som t.ex Line Sick Day 94 om jag vill ha en lite mer förlåtande skida som ända har bra prestanda i pist men ändå skaplig bärighet offpist. Eller eventuellt Sick Day 88.</p><p>Men vill du ha lite mer utmaning så är Enforcer 93 riktigt bra pistskida trots bredden.</p><p>Min dotter ( snart 16år) kör på Völkl Kanjo (154cm) i pisten, och vad jag kan se och förstå från henne så tycker hon den är riktigt bra, 84mm i midjan. Den har lite titanal (aluminium) i konstruktionen, skulle nog säga att den platsar in som en lite mer avanserad "folkskida" för alla pistförhållanden. Om du inte är säker på när du kommer börja åka utanför pist så skulle jag nog se till att välja ett par skidor som först och främst funkar bra i pist, sen kommer du vilja ha ett par till skidor för offpisten med 100-115mm i midja och då börjar de tappa prestanda i pisten även om det funkar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1208997, member: 29440"] Tänkte ett tag på Enforcer 93 när Enforcer 100 kom på tal. 93an har jag testat och den funkar absolut mycket bra i pist. Utan att ha testat den offpist så skulle jag nog säga att det är en pistorienterad skida som kan funka hyfsat utanför pist. Jag skulle dock kollat på en lättare skida som t.ex Line Sick Day 94 om jag vill ha en lite mer förlåtande skida som ända har bra prestanda i pist men ändå skaplig bärighet offpist. Eller eventuellt Sick Day 88. Men vill du ha lite mer utmaning så är Enforcer 93 riktigt bra pistskida trots bredden. Min dotter ( snart 16år) kör på Völkl Kanjo (154cm) i pisten, och vad jag kan se och förstå från henne så tycker hon den är riktigt bra, 84mm i midjan. Den har lite titanal (aluminium) i konstruktionen, skulle nog säga att den platsar in som en lite mer avanserad "folkskida" för alla pistförhållanden. Om du inte är säker på när du kommer börja åka utanför pist så skulle jag nog se till att välja ett par skidor som först och främst funkar bra i pist, sen kommer du vilja ha ett par till skidor för offpisten med 100-115mm i midja och då börjar de tappa prestanda i pisten även om det funkar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köp av allmountainskida
Tillbaka
Topp