Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köp av allmountainskida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="citycarver" data-source="post: 1209848" data-attributes="member: 118454"><p>Du tycker uppenbarligen det är kul med skidor och vill utvecklas, men om du inte vet vad du har haft på fötterna och du ligger på 8-9 i skill så ska du inte främst titta på bredd och pist/off pist. Jag tycker du ska titta på en skida som är snäll när man gör missar och håller på att lära sig men som svarar när man gör rätt. Då har du något att utvecklas med. Många i detta forum ser ett nysnöat Chamonix framför sig då de pratar om offpist, den dagen hyr man något maffigt.</p><p></p><p>Jag har inte koll på allt som räknats upp här men gjorde samma resa som du för några år sedan och då hade jag Vökl RTM 84 på fötterna, den skidan är ersatt av Deacon 80 idag tror jag (tipsad om ovan). Stort skill-spann imho, ok pris, svarar bra på rätt teknik, du kommer våga åka med fart för att klara av isen och du flyter över uppkörda backar på eftermiddagen. Men den beskrivningen passar kanske på många av de nämnda laggen ovan. Jag kör iaf Stöckli Laser AX nästa säsong.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="citycarver, post: 1209848, member: 118454"] Du tycker uppenbarligen det är kul med skidor och vill utvecklas, men om du inte vet vad du har haft på fötterna och du ligger på 8-9 i skill så ska du inte främst titta på bredd och pist/off pist. Jag tycker du ska titta på en skida som är snäll när man gör missar och håller på att lära sig men som svarar när man gör rätt. Då har du något att utvecklas med. Många i detta forum ser ett nysnöat Chamonix framför sig då de pratar om offpist, den dagen hyr man något maffigt. Jag har inte koll på allt som räknats upp här men gjorde samma resa som du för några år sedan och då hade jag Vökl RTM 84 på fötterna, den skidan är ersatt av Deacon 80 idag tror jag (tipsad om ovan). Stort skill-spann imho, ok pris, svarar bra på rätt teknik, du kommer våga åka med fart för att klara av isen och du flyter över uppkörda backar på eftermiddagen. Men den beskrivningen passar kanske på många av de nämnda laggen ovan. Jag kör iaf Stöckli Laser AX nästa säsong. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köp av allmountainskida
Tillbaka
Topp