Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Köp av bräda Bataleon?, bindningar & boots
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="delta" data-source="post: 488670" data-attributes="member: 80557"><p>kelso:</p><p></p><p>men du borde väl ha en directional (dvs goliath eller motsvarande) med tanke pa att du vill aka en hel del pist(?)...</p><p></p><p>men om du vill ha twintip har du en jättebra jämf med mig... jag är 186, väger 72, skor tror jag 43.5.. m.a.o. samma som dig fast mindre fötter....</p><p></p><p>och jag körde fr.o.m. september i ar pa evil twin 159 med 260mm bredd och den var för bred för mig (för mina syften). Sa nu har jag Riot 155 som ju är smalare och den är perfekt för mina fötter... Riot:en har ocksa skönare/mer popp/flex...</p><p></p><p>Evil Twin:en 159an lät jag en polare testa i lördags och han har typ 45or ...mao som dig...och han var sjukt nöjd med 159an och dess bredd... Kan inte helt lita pa hans utlatande iof för han är inte helt rutinerad och har en cementblocksstel nitro fran 90-talet i sjuk bred bredd.</p><p></p><p>Poängen är väl om du skall ha twin twip är väl kanske Riot 159 eller Evil Twin 159 beroende pa hur hard du vill ha det ett bra val... Bredden borde ju kanske vara varken för smal eller för bred..typ optimal? dessutom torde ju inte drag bli nagot problem da jag antar att med en lek-twin kommer det kanske inte bli sa mkt tok-carving ända...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="delta, post: 488670, member: 80557"] kelso: men du borde väl ha en directional (dvs goliath eller motsvarande) med tanke pa att du vill aka en hel del pist(?)... men om du vill ha twintip har du en jättebra jämf med mig... jag är 186, väger 72, skor tror jag 43.5.. m.a.o. samma som dig fast mindre fötter.... och jag körde fr.o.m. september i ar pa evil twin 159 med 260mm bredd och den var för bred för mig (för mina syften). Sa nu har jag Riot 155 som ju är smalare och den är perfekt för mina fötter... Riot:en har ocksa skönare/mer popp/flex... Evil Twin:en 159an lät jag en polare testa i lördags och han har typ 45or ...mao som dig...och han var sjukt nöjd med 159an och dess bredd... Kan inte helt lita pa hans utlatande iof för han är inte helt rutinerad och har en cementblocksstel nitro fran 90-talet i sjuk bred bredd. Poängen är väl om du skall ha twin twip är väl kanske Riot 159 eller Evil Twin 159 beroende pa hur hard du vill ha det ett bra val... Bredden borde ju kanske vara varken för smal eller för bred..typ optimal? dessutom torde ju inte drag bli nagot problem da jag antar att med en lek-twin kommer det kanske inte bli sa mkt tok-carving ända... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Köp av bräda Bataleon?, bindningar & boots
Tillbaka
Topp