Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Köp av bräda - Behöver tips på längd mm.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="saibotto" data-source="post: 599976" data-attributes="member: 79384"><p>Det är uppenbart att det handlar om personliga preferenser, då rosenqvist är 183 och föredrar längre brädor som 168.</p><p>Jag får vara motsatsen till honom då, är 185 och gick från 161 till 156 (revers camber) och fick väldigt mycket roligare i parken, fast även i skogen/offpist (det tackar jag revers camber för dock och inte den kortare längden)</p><p></p><p>Det finns inget definitiv rätt eller fel som sagt utan testa i den mån du kan. Sen kan det vara mer intressant att kolla den effektiva åklängden istället för brädans totala längd.... min 161 kändes tex inte längre än min äldre 158 pga att dom hade samma effektiva åklängd.</p><p></p><p>Lättare att lära sig på en kortare bräda som inte är ett spett skulle jag gissa. Mitt personliga tips är någonstans mellan 151-156</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="saibotto, post: 599976, member: 79384"] Det är uppenbart att det handlar om personliga preferenser, då rosenqvist är 183 och föredrar längre brädor som 168. Jag får vara motsatsen till honom då, är 185 och gick från 161 till 156 (revers camber) och fick väldigt mycket roligare i parken, fast även i skogen/offpist (det tackar jag revers camber för dock och inte den kortare längden) Det finns inget definitiv rätt eller fel som sagt utan testa i den mån du kan. Sen kan det vara mer intressant att kolla den effektiva åklängden istället för brädans totala längd.... min 161 kändes tex inte längre än min äldre 158 pga att dom hade samma effektiva åklängd. Lättare att lära sig på en kortare bräda som inte är ett spett skulle jag gissa. Mitt personliga tips är någonstans mellan 151-156 [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Köp av bräda - Behöver tips på längd mm.
Tillbaka
Topp