Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köp av eget första gången
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="lepe" data-source="post: 1008204" data-attributes="member: 96933"><p>Pjäxor - borde du testa i butik med kunnig personal så att du får en pjäxa som passar din fot, många av dessa butiker har vår-rea just nu.</p><p>Nu vet jag inte vart du bor men tips på bra butiker är.</p><p>www.alpingaraget.se (Sthlm & Helsingborg).</p><p>www.alpint.com (Sthlm).</p><p>www.skistore.se (GBG)</p><p>www.udenssport.se (GBG)</p><p></p><p>Finns säkert flera butiker runtom i landet som är duktiga, men har tyvärr inte så bra koll på det.</p><p></p><p>Skidor - Finns bra utbud på butikerna jag nämnt. </p><p>www.sport-conrad.com är en tysk butik och nätbutik men stort utbud och bra priser, ofta rea.</p><p></p><p>Du bör välja en skida mellan 100-120 mm i midjemått, finns en hel uppsjö av skidor i dessa mått som funkar bra i och utanför pist. </p><p></p><p>Några tips är.</p><p></p><p>Salomon rocker2 108.</p><p>Line Influence 105.</p><p>Line Influence 115.</p><p>Line mr pollard opus.</p><p>Armada tst.</p><p>K2 Sidestash.</p><p></p><p>Kan sitta och tipsa hur länge som helst, men det var några iallafall.</p><p>Sen är frågan om du vill ha skida som är mer lekfull än stabil eller tvärtom.</p><p></p><p></p><p>Lavinutrustning - Du bör minst ha Tranciever, sond och spade och ryggsäck för förvaring. </p><p>Viktigast är att ha kunskap om laviner och att träna på att använda lavinutrustningen så att du vet hur den fungerar.</p><p></p><p>Denna tranciever är mitt tips (har en sådan själv) lättanvänd och pålitlig, inte den billigaste men verkligen värt.</p><p><a href="http://www.skistore.se/sv/sandare/6870-mammut-barryvox-element-2390.html" target="_blank">http://www.skistore.se/sv/sandare/6870-mammut-barryvox-element-2390.html</a> </p><p></p><p>Hoppas detta kan vara till hjälp!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="lepe, post: 1008204, member: 96933"] Pjäxor - borde du testa i butik med kunnig personal så att du får en pjäxa som passar din fot, många av dessa butiker har vår-rea just nu. Nu vet jag inte vart du bor men tips på bra butiker är. www.alpingaraget.se (Sthlm & Helsingborg). www.alpint.com (Sthlm). www.skistore.se (GBG) www.udenssport.se (GBG) Finns säkert flera butiker runtom i landet som är duktiga, men har tyvärr inte så bra koll på det. Skidor - Finns bra utbud på butikerna jag nämnt. www.sport-conrad.com är en tysk butik och nätbutik men stort utbud och bra priser, ofta rea. Du bör välja en skida mellan 100-120 mm i midjemått, finns en hel uppsjö av skidor i dessa mått som funkar bra i och utanför pist. Några tips är. Salomon rocker2 108. Line Influence 105. Line Influence 115. Line mr pollard opus. Armada tst. K2 Sidestash. Kan sitta och tipsa hur länge som helst, men det var några iallafall. Sen är frågan om du vill ha skida som är mer lekfull än stabil eller tvärtom. Lavinutrustning - Du bör minst ha Tranciever, sond och spade och ryggsäck för förvaring. Viktigast är att ha kunskap om laviner och att träna på att använda lavinutrustningen så att du vet hur den fungerar. Denna tranciever är mitt tips (har en sådan själv) lättanvänd och pålitlig, inte den billigaste men verkligen värt. [URL]http://www.skistore.se/sv/sandare/6870-mammut-barryvox-element-2390.html[/URL] Hoppas detta kan vara till hjälp! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köp av eget första gången
Tillbaka
Topp