Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
köp av ny systemkamera
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="streimert" data-source="post: 1015771" data-attributes="member: 40123"><p>jcca. Helt enig med dig. Min tanke var att gå på begagnat för att få bra grejor till ett lägre pris. Sen är det som du skriver att alla smådetaljer etc som finns på kamrorna idag är inte det som är avgörande för en "bra" bild. Kan du inte se och komponera ihop en bra bild/vy etc att fotta så blir bilden kass oavsett vad du håller i handen. </p><p>Det finns mycket på nätet och bra böcker man kan läsa till sig "vad man bör tänka på" vid fotta inne, ute, i motljus, skugga, i kyrkor etc. etc, som jag rekommenderar stark. </p><p>Likväl att lära sig grunderna med slutare, bländaretal och när man skall ha blixt eller inte,,,, (sen att den blixten som sitter på kameran är ofta skit är en annan sak.... men då kostar det mer om man skall ha externt,,,)</p><p></p><p>Sen med systemkamorna med bra objektiv väger en hel del och att text vara och åka offpist en vecka med rygga med alla standard prylar (spade, son, tranciver, dricka, extra hanskar etc) väger mycket tillsammans,,, </p><p>Så här jag provat med sätta kameran väskan på bröstet (finns tillbehöv för det också....) MEN fortfarande tungt som fan. Detta var inget jag tänkte på innan jag köpte systemare,,,, Men det blir extremt bra bilder...</p><p>Nu spårar jag ur....... bara intresserad av det som en glad hobby amatör....</p><p></p><p>Så kontentan,,,,, lär Slutare, Bländare, Iso, Vitbalans, Över under exponering,,,, och förbjud dig själv att använda autoprogrammen.... annars lär dig aldrig kameran,,,, LYCKA TILL Kim-Granberg</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="streimert, post: 1015771, member: 40123"] jcca. Helt enig med dig. Min tanke var att gå på begagnat för att få bra grejor till ett lägre pris. Sen är det som du skriver att alla smådetaljer etc som finns på kamrorna idag är inte det som är avgörande för en "bra" bild. Kan du inte se och komponera ihop en bra bild/vy etc att fotta så blir bilden kass oavsett vad du håller i handen. Det finns mycket på nätet och bra böcker man kan läsa till sig "vad man bör tänka på" vid fotta inne, ute, i motljus, skugga, i kyrkor etc. etc, som jag rekommenderar stark. Likväl att lära sig grunderna med slutare, bländaretal och när man skall ha blixt eller inte,,,, (sen att den blixten som sitter på kameran är ofta skit är en annan sak.... men då kostar det mer om man skall ha externt,,,) Sen med systemkamorna med bra objektiv väger en hel del och att text vara och åka offpist en vecka med rygga med alla standard prylar (spade, son, tranciver, dricka, extra hanskar etc) väger mycket tillsammans,,, Så här jag provat med sätta kameran väskan på bröstet (finns tillbehöv för det också....) MEN fortfarande tungt som fan. Detta var inget jag tänkte på innan jag köpte systemare,,,, Men det blir extremt bra bilder... Nu spårar jag ur....... bara intresserad av det som en glad hobby amatör.... Så kontentan,,,,, lär Slutare, Bländare, Iso, Vitbalans, Över under exponering,,,, och förbjud dig själv att använda autoprogrammen.... annars lär dig aldrig kameran,,,, LYCKA TILL Kim-Granberg [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
köp av ny systemkamera
Tillbaka
Topp