Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köp av nya turskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 833387" data-attributes="member: 29149"><p>Innan ni försvinner in alltför djupt i materieldjungeln så tror jag att det vore klokt att definiera vad, hur och var grejorna ska användas.</p><p></p><p>I lassepysens fall verkar det ju vara tävlingsturande i Sverige som gäller, eller vill du ha roligt på vägen ned också? Det går att spara en del vikt om man nöjer sig smalare skidor men man kommer inte ha lika roligt.</p><p></p><p>Vad gäller TS så bör du nog fundera på om du ska ha skidorna som allround också samt vad du vill prioritera nedåt vs uppåt så att säga. Dessutom ungefär vad målet med turerna är.</p><p></p><p>Jag skulle inte välja samma utrustning för att påsk-tura en vecka i Sverige som för att 2-dagstura i alperna. Smalare midja är helt ok i svensk OP men i alperna vill man kanske inte köra alltför smalt om man kämpat länge med målet att få åka fint. Även valet av bindningssystem påverkas av detta.</p><p></p><p>Med tanke på att det alltså redan är 2 olika frågeställare i tråden så är det nog bra för alla om detta klargörs.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 833387, member: 29149"] Innan ni försvinner in alltför djupt i materieldjungeln så tror jag att det vore klokt att definiera vad, hur och var grejorna ska användas. I lassepysens fall verkar det ju vara tävlingsturande i Sverige som gäller, eller vill du ha roligt på vägen ned också? Det går att spara en del vikt om man nöjer sig smalare skidor men man kommer inte ha lika roligt. Vad gäller TS så bör du nog fundera på om du ska ha skidorna som allround också samt vad du vill prioritera nedåt vs uppåt så att säga. Dessutom ungefär vad målet med turerna är. Jag skulle inte välja samma utrustning för att påsk-tura en vecka i Sverige som för att 2-dagstura i alperna. Smalare midja är helt ok i svensk OP men i alperna vill man kanske inte köra alltför smalt om man kämpat länge med målet att få åka fint. Även valet av bindningssystem påverkas av detta. Med tanke på att det alltså redan är 2 olika frågeställare i tråden så är det nog bra för alla om detta klargörs. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köp av nya turskidor
Tillbaka
Topp