Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köp av offpist skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="GoranC" data-source="post: 1076853" data-attributes="member: 138899"><p>Frågan måste som sagt preciceras. Nu är det ju det samma som, jag vill ha en riktigt bra bil för att köra vid sidan av vägen med, och jag har en stor budget.</p><p>Det enda vi vet något om är budgeten, men dyr är ju ett vitt begrepp och bara ett begrepp som den som frågar vet vad det innebär. svaret på detta kan bli alt från Polo x-cross til Hummer H1</p><p>Jag själv har tre olika skidor som jag tycker är jättebra utanför pisten, men helt olika bra baserat på förhållandena som råder och min egen åkförmåga i offpist. </p><p>Sen att du anser dig vara avancerad piståkare med många skiddagar garanterar inte att du är avancerad i offpiståkning och skall ha ett par avancerade skidor. </p><p>Nu är ju jag nästan tre gånger så gammal som dig och därav stel och mindre våghalsig, men med ca 45 skiddagar per år, i pist kör jag primärt på Völkl V-werks RTM men i offpist föredrar jag att åka på större ytor som inte är allt för branta och då vill jag ha mjukare och breda skidor som bär bra i lägre farter med rockerkurva som gör dom lätthanterliga. </p><p>Tror nog du måste försöka provåka och skaffa dig en egen uppfattning, vilka skidor trivs du med, jag vet efter ganska mycket provåkande vad jag inte trivs med, vad som går att leva med och framförallt vad jag trivs med och kan åka in mig på. </p><p>Har ett par Fisher Big stix 100 som jag efter första åkena tänkte sälja (köpte dom för att dom var billiga och jag tyckte dom hade en beskrivning som stämde på vad jag sökte som komplementskida) , men som efter en halv dags innåkning har används flitigt, minst 20 skiddagar, som en fin allroundskida som man kan slöåka med, carvar bra och som framförallt är väldigt lättåkta i sönderkörda pister. Dsv skidan stämde med vad jag hade klart för mig att jag ville ha </p><p>Så mitt råd, köp hellre flera par begagnade eller nya på rea (inte på en gång men för att prova) än ett par dyra som du bara köper på rekommendation. Eller än hellre hyr skidor då du är i Alperna så at du kan byta efte någon dag, tills du finner några som du känner att du absolut vill ha.</p><p>/Gc</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GoranC, post: 1076853, member: 138899"] Frågan måste som sagt preciceras. Nu är det ju det samma som, jag vill ha en riktigt bra bil för att köra vid sidan av vägen med, och jag har en stor budget. Det enda vi vet något om är budgeten, men dyr är ju ett vitt begrepp och bara ett begrepp som den som frågar vet vad det innebär. svaret på detta kan bli alt från Polo x-cross til Hummer H1 Jag själv har tre olika skidor som jag tycker är jättebra utanför pisten, men helt olika bra baserat på förhållandena som råder och min egen åkförmåga i offpist. Sen att du anser dig vara avancerad piståkare med många skiddagar garanterar inte att du är avancerad i offpiståkning och skall ha ett par avancerade skidor. Nu är ju jag nästan tre gånger så gammal som dig och därav stel och mindre våghalsig, men med ca 45 skiddagar per år, i pist kör jag primärt på Völkl V-werks RTM men i offpist föredrar jag att åka på större ytor som inte är allt för branta och då vill jag ha mjukare och breda skidor som bär bra i lägre farter med rockerkurva som gör dom lätthanterliga. Tror nog du måste försöka provåka och skaffa dig en egen uppfattning, vilka skidor trivs du med, jag vet efter ganska mycket provåkande vad jag inte trivs med, vad som går att leva med och framförallt vad jag trivs med och kan åka in mig på. Har ett par Fisher Big stix 100 som jag efter första åkena tänkte sälja (köpte dom för att dom var billiga och jag tyckte dom hade en beskrivning som stämde på vad jag sökte som komplementskida) , men som efter en halv dags innåkning har används flitigt, minst 20 skiddagar, som en fin allroundskida som man kan slöåka med, carvar bra och som framförallt är väldigt lättåkta i sönderkörda pister. Dsv skidan stämde med vad jag hade klart för mig att jag ville ha Så mitt råd, köp hellre flera par begagnade eller nya på rea (inte på en gång men för att prova) än ett par dyra som du bara köper på rekommendation. Eller än hellre hyr skidor då du är i Alperna så at du kan byta efte någon dag, tills du finner några som du känner att du absolut vill ha. /Gc [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köp av offpist skidor
Tillbaka
Topp