Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köp av offpist skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="johngustafsson" data-source="post: 1079118" data-attributes="member: 154180"><p>Klassy, att ha ett par spur, bent chetler eller jj 2.0 som sitt enda par offpistskidor är faktiskt något som jag skulle avråda ifrån. Med tanke på att alla är över 115 mm breda i midjan blir risken ofta att det blir väldigt mycket skida att driva runt. Detta beror givetvis på vart du ska åka, men om du håller dig i mer puderfattiga delar av skidvärlden som kommer du enligt mig göra dig en rejäl otjänst att köpa någon av dessa skidor. Jag hade istället satsat på något i 105-mm klassen, t.ex opinion 108, Cham 107 eller ett par cochise. Opionion 108 är den mest lekfulla av de tre tidigare nämna laggen, chamen ligger någonstans emellan opinion och cochisen i lekfullhet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="johngustafsson, post: 1079118, member: 154180"] Klassy, att ha ett par spur, bent chetler eller jj 2.0 som sitt enda par offpistskidor är faktiskt något som jag skulle avråda ifrån. Med tanke på att alla är över 115 mm breda i midjan blir risken ofta att det blir väldigt mycket skida att driva runt. Detta beror givetvis på vart du ska åka, men om du håller dig i mer puderfattiga delar av skidvärlden som kommer du enligt mig göra dig en rejäl otjänst att köpa någon av dessa skidor. Jag hade istället satsat på något i 105-mm klassen, t.ex opinion 108, Cham 107 eller ett par cochise. Opionion 108 är den mest lekfulla av de tre tidigare nämna laggen, chamen ligger någonstans emellan opinion och cochisen i lekfullhet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köp av offpist skidor
Tillbaka
Topp