Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köp av offpist skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LawndartGustav" data-source="post: 1079174" data-attributes="member: 14475"><p>Ska du bara ha ett par skidor så 112-118mm midja. Resten behöver vi mer från dig för att tipsa om.</p><p></p><p>Klart det är kul med 124 i puder men 124 i hård snö suger riktigt hårt och det går att ha kul på alla underlag. Själv skulle jag har med mig minst 2 par skidor isf ett par 105-110 och ett par 115-125 i midja.</p><p>Skulle jag ha 3 par skulle jag även ha ett par lättviktsskidor för längre turer. </p><p>Turbindningar och stighudar är ett måste på alla skidor. Är en lika stor självklarhet som transciver, första hjälpen, spade, sond, dunjacka, mat, vatten, extra underställ och handskar.</p><p>Utan turbindningar kan man inte alltid ta sig till en skadad vän eller ta sig ur en svår situation när man åkt fel.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LawndartGustav, post: 1079174, member: 14475"] Ska du bara ha ett par skidor så 112-118mm midja. Resten behöver vi mer från dig för att tipsa om. Klart det är kul med 124 i puder men 124 i hård snö suger riktigt hårt och det går att ha kul på alla underlag. Själv skulle jag har med mig minst 2 par skidor isf ett par 105-110 och ett par 115-125 i midja. Skulle jag ha 3 par skulle jag även ha ett par lättviktsskidor för längre turer. Turbindningar och stighudar är ett måste på alla skidor. Är en lika stor självklarhet som transciver, första hjälpen, spade, sond, dunjacka, mat, vatten, extra underställ och handskar. Utan turbindningar kan man inte alltid ta sig till en skadad vän eller ta sig ur en svår situation när man åkt fel. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köp av offpist skidor
Tillbaka
Topp