Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Köp av skidjacka...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 133629" data-attributes="member: 29149"><p>Jag tänkte sätta mig på tvären en smula och rekommendera skitkläder (ja jag stavade rätt).</p><p>Jag har absolut inget emot vare sig Marmot eller JL-kläder (som jag nu efter att ha kikat lite på dem måste erkänna verkar vara helt ok men kanske inte helt prisvärda. Dessutom erkänner jag villigt att jag spenderar sjuka mängder pengar på skid- och brädutrustning, resor, mm. Så varför köpa billiga kläder?</p><p></p><p>1 Vad du än köper så är det mycket stor sannolikhet att skälet till att du sedan måste köpa nytt är att du slitit ut grejorna. Det är dock ingen större skillnad mellan hur fort du sliter ut t ex ett par North Face byxor eller ett par billiga från valfri svensk sportaffär (helst på rea). Det skiljer ofta upp mot 4 ggr i pris för riktigt fina kläder utan att de håller så mycket mer än kanske någon månad extra. Man sliter ändå sönder sina byxor i liften och med stålkanterna etc.</p><p></p><p>2 Det här med andning är enligt mig faktiskt ganska överskattat. Om man ska hika mer än fem minuter så ska man ta av sig och öppna upp! Man ska i princip aldrig gå med skidjackan på och det viktigaste med byxorna är att benen kan öppnas på in eller utsidan av låren eftersom det ventilerar fasiken så mycket bättre än all teknologi i världen. Men det är klart om man ska upp Över 4000 m eller i grym storm så är väl läget ett annat, men de flesta hikar faktiskt bara i hyfsat väder.</p><p></p><p>Jag är såklart inget superorakel inom området men jag har hikat en hel del i både alper, fjäll, klippiga bergen o coast mountains, så lite har man ju ändå provat.</p><p></p><p>Men va fn det är klart att du ska köpa vad sjutton du vill, tänk dock till om du köper för att ha kläder du känner dig snygg i eller kläder som du tror är allra bäst för dig, båda skälen är helt ok.</p><p>Skrämmande många är det dock som åker backcountry med skitsnygga kläder men utan lavinutrustning!</p><p></p><p>tjipp</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 133629, member: 29149"] Jag tänkte sätta mig på tvären en smula och rekommendera skitkläder (ja jag stavade rätt). Jag har absolut inget emot vare sig Marmot eller JL-kläder (som jag nu efter att ha kikat lite på dem måste erkänna verkar vara helt ok men kanske inte helt prisvärda. Dessutom erkänner jag villigt att jag spenderar sjuka mängder pengar på skid- och brädutrustning, resor, mm. Så varför köpa billiga kläder? 1 Vad du än köper så är det mycket stor sannolikhet att skälet till att du sedan måste köpa nytt är att du slitit ut grejorna. Det är dock ingen större skillnad mellan hur fort du sliter ut t ex ett par North Face byxor eller ett par billiga från valfri svensk sportaffär (helst på rea). Det skiljer ofta upp mot 4 ggr i pris för riktigt fina kläder utan att de håller så mycket mer än kanske någon månad extra. Man sliter ändå sönder sina byxor i liften och med stålkanterna etc. 2 Det här med andning är enligt mig faktiskt ganska överskattat. Om man ska hika mer än fem minuter så ska man ta av sig och öppna upp! Man ska i princip aldrig gå med skidjackan på och det viktigaste med byxorna är att benen kan öppnas på in eller utsidan av låren eftersom det ventilerar fasiken så mycket bättre än all teknologi i världen. Men det är klart om man ska upp Över 4000 m eller i grym storm så är väl läget ett annat, men de flesta hikar faktiskt bara i hyfsat väder. Jag är såklart inget superorakel inom området men jag har hikat en hel del i både alper, fjäll, klippiga bergen o coast mountains, så lite har man ju ändå provat. Men va fn det är klart att du ska köpa vad sjutton du vill, tänk dock till om du köper för att ha kläder du känner dig snygg i eller kläder som du tror är allra bäst för dig, båda skälen är helt ok. Skrämmande många är det dock som åker backcountry med skitsnygga kläder men utan lavinutrustning! tjipp [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Köp av skidjacka...
Tillbaka
Topp