Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
köp av skidor...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 301436" data-attributes="member: 46762"><p>BC är def. en mjuk skida, den är långt ifrån hård! Dock är det ju knappast en nybörjarskida så ur ett rent jibbsyfte tillhör den kanske den hårdare skalan. Jag tycker dock att de är så pass mjuka i brätte och tail att skidans egenskaper påverkas negativt när man börjar åka på riktigt. Fjolårsskidan var styvare och fungerade bättre i pist i jämförelse.</p><p></p><p> Jag upplevde att PE var styvare då jag teståkte den. Mina BC är freeridemonterade, PE'n var mittmonterade om det ev. spelar in på flexen... </p><p></p><p>THall är inte gjort för att funka bra i pist, men AR6 och Pipecleaner skall vara helt ok i pist enligt testare (kanterna spelar ju givetvis in).</p><p></p><p>Om du väger 65-70 kg och tycker att Scratch Pro är för mjuk kanske du ska gå igenom din egen åkning. En sådan skidan är verkligen inte för hård, den är för mjuk och håller tillbaka dig i din utveckling. Testa en styvare skida som ger mer pop och stabilitet i hoppen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 301436, member: 46762"] BC är def. en mjuk skida, den är långt ifrån hård! Dock är det ju knappast en nybörjarskida så ur ett rent jibbsyfte tillhör den kanske den hårdare skalan. Jag tycker dock att de är så pass mjuka i brätte och tail att skidans egenskaper påverkas negativt när man börjar åka på riktigt. Fjolårsskidan var styvare och fungerade bättre i pist i jämförelse. Jag upplevde att PE var styvare då jag teståkte den. Mina BC är freeridemonterade, PE'n var mittmonterade om det ev. spelar in på flexen... THall är inte gjort för att funka bra i pist, men AR6 och Pipecleaner skall vara helt ok i pist enligt testare (kanterna spelar ju givetvis in). Om du väger 65-70 kg och tycker att Scratch Pro är för mjuk kanske du ska gå igenom din egen åkning. En sådan skidan är verkligen inte för hård, den är för mjuk och håller tillbaka dig i din utveckling. Testa en styvare skida som ger mer pop och stabilitet i hoppen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
köp av skidor...
Tillbaka
Topp