Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Köp av telemark till nästa säsong.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Liberg" data-source="post: 776828"><p>Tjenare!</p><p>Jag började också i vintras och har hunnit köpa en uppsättning grejer. </p><p>Du bör köpa pjäxorna över disk så att du kan prova på och känna mycket innan du bestämmer dig. Det är väl i princip bara att välja någon stabil modell liknande Scarpa t1, Crispi XP, Black Diamond Push... Finns ett gäng att välja mellan. </p><p>Fast frågan är om du vill ha NTN eller inte.</p><p></p><p>Skidor: Välj något du verkligen vill ha med en bindning du verkligen vill ha och lägg ner en större peng på det.</p><p> Eller så gör du som jag gjorde, fråga efter gamla modeller för lågt pris ink bindning i paketpris. (Alla affärer säljer ju inte telemark, men har du tur så funkar det)</p><p></p><p></p><p>Jag kör på </p><p>Crispi XP - 3500 kr</p><p>Line Chronic 09 - 1500 kr</p><p>Rottefella R8 - 1800 kr</p><p></p><p>Men jag funderar på att uppgradera till utlösningsbindning, typ voile hardwire CRB eller 7tm powertour till nästa par skidor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Liberg, post: 776828"] Tjenare! Jag började också i vintras och har hunnit köpa en uppsättning grejer. Du bör köpa pjäxorna över disk så att du kan prova på och känna mycket innan du bestämmer dig. Det är väl i princip bara att välja någon stabil modell liknande Scarpa t1, Crispi XP, Black Diamond Push... Finns ett gäng att välja mellan. Fast frågan är om du vill ha NTN eller inte. Skidor: Välj något du verkligen vill ha med en bindning du verkligen vill ha och lägg ner en större peng på det. Eller så gör du som jag gjorde, fråga efter gamla modeller för lågt pris ink bindning i paketpris. (Alla affärer säljer ju inte telemark, men har du tur så funkar det) Jag kör på Crispi XP - 3500 kr Line Chronic 09 - 1500 kr Rottefella R8 - 1800 kr Men jag funderar på att uppgradera till utlösningsbindning, typ voile hardwire CRB eller 7tm powertour till nästa par skidor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Köp av telemark till nästa säsong.
Tillbaka
Topp