Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Köp av telemark till nästa säsong.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="koppen89" data-source="post: 777362"><p>Regel 1, om du ännu inte kört på NTN, köp INTE det.</p><p>En väldigt annorlunda känsla, som jag personligen inte gillade, NTN måste verkligen testas innan man köper.</p><p></p><p>Scarpa T1 är väl dom bästa skorna du kan hitta, finns en hel del sådana beggat också.</p><p></p><p>Eftersom du skrev att du gillar att åka på skär så rekomenderar jag en Linken bindning till dig, sjukt styv för carving, och bombsäker. Skulle den också gå sönder så får du en ny direkt utan tjafs och och slingrandes.</p><p>Den finns också på rea här:</p><p><a href="http://www.telemark-pyrenees.com/shop/product_info.php?manufacturers_id=15&products_id=6604&osCsid=a48441166b62e48c5423d80c347c1ee1" target="_blank">http://www.telemark-pyrenees.com/shop/product_info.php?manufacturers_id=15&products_id=6604&osCsid=a48441166b62e48c5423d80c347c1ee1</a></p><p></p><p>Skidor däremot.. det är svårare.. eftersom du bara kommer ha ett par för telemark så vill du ju ha något som flyter men också funkar i pist.</p><p></p><p>Ett par mantra kanske, eller nya Salomon Sentinel..</p><p>Pröva att få något med metall i.</p><p>Fast min favorit för telemark är Rossignol S86, bred fram och bak men med smal midja samt metall i sig, resultat:</p><p>Bra kantgrepp, bra sväng och fantstiskt flyt..</p><p></p><p>Hoppas det hjälper!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="koppen89, post: 777362"] Regel 1, om du ännu inte kört på NTN, köp INTE det. En väldigt annorlunda känsla, som jag personligen inte gillade, NTN måste verkligen testas innan man köper. Scarpa T1 är väl dom bästa skorna du kan hitta, finns en hel del sådana beggat också. Eftersom du skrev att du gillar att åka på skär så rekomenderar jag en Linken bindning till dig, sjukt styv för carving, och bombsäker. Skulle den också gå sönder så får du en ny direkt utan tjafs och och slingrandes. Den finns också på rea här: [URL]http://www.telemark-pyrenees.com/shop/product_info.php?manufacturers_id=15&products_id=6604&osCsid=a48441166b62e48c5423d80c347c1ee1[/URL] Skidor däremot.. det är svårare.. eftersom du bara kommer ha ett par för telemark så vill du ju ha något som flyter men också funkar i pist. Ett par mantra kanske, eller nya Salomon Sentinel.. Pröva att få något med metall i. Fast min favorit för telemark är Rossignol S86, bred fram och bak men med smal midja samt metall i sig, resultat: Bra kantgrepp, bra sväng och fantstiskt flyt.. Hoppas det hjälper! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Köp av telemark till nästa säsong.
Tillbaka
Topp