Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Köp av telemark till nästa säsong.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SpineOfGod" data-source="post: 777395" data-attributes="member: 68606"><p>Tjenna.</p><p>Litet inspel från en halvgammel göbbe som åkt telis i alldeles för många år på plank med midjor alltifrån 60 mm till 111 mm</p><p>Mitt tips blir:</p><p>Pjäxa: Garmont Voodoo. Den nya modellen är enastående smart i combon: styvt skaft som fan och mjux go flex i tån vilket gör att det är du som bestämmer hur du vill använda sulan. Lättare och bekvämare än Scapra T1 och mer progressiv och flexibel än t ex Crispi XR</p><p>Skida: som redan föreslagits säger jag Völkl Mantra. En närmast felfri och oslagbar skida om man bara ska ha ett par lagg. Grym som pistsmiskare i hög fart och riktigt bra off pist trots att den är så styv och har så markerad midja som den har. Det fina med Mantra är även att den varit så satans bra i flera år att det går att komma över modeller från tidigare år och ändå ha samma grymma skida. Skulle dock rekommendera att inte köpa för lång om du ska ha den som allroundskida. Jag är 177 cm och kör 184 långa på mina Mantra</p><p>Bidning: jag är old school på den här punkten. Föredrar helt klart Rottefella Cobra R8. Styv och rejäl och löser inte ut. Medveten om att läkare möjligen skulle rekommendera utlösningsbidning, men jag har sett för mkt tjyvsläpp och måndags-ex av telisbidningar med utlösningsfunktion för att lita på det. R8 e styv som få och sitter där den sitter. Telis är så pass flexibelt och så pass rörligt ändå när man krashar att det ska mkt till att man får den typen av vridskador som man får med hälen fixerad.</p><p>Häpp / Anders</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SpineOfGod, post: 777395, member: 68606"] Tjenna. Litet inspel från en halvgammel göbbe som åkt telis i alldeles för många år på plank med midjor alltifrån 60 mm till 111 mm Mitt tips blir: Pjäxa: Garmont Voodoo. Den nya modellen är enastående smart i combon: styvt skaft som fan och mjux go flex i tån vilket gör att det är du som bestämmer hur du vill använda sulan. Lättare och bekvämare än Scapra T1 och mer progressiv och flexibel än t ex Crispi XR Skida: som redan föreslagits säger jag Völkl Mantra. En närmast felfri och oslagbar skida om man bara ska ha ett par lagg. Grym som pistsmiskare i hög fart och riktigt bra off pist trots att den är så styv och har så markerad midja som den har. Det fina med Mantra är även att den varit så satans bra i flera år att det går att komma över modeller från tidigare år och ändå ha samma grymma skida. Skulle dock rekommendera att inte köpa för lång om du ska ha den som allroundskida. Jag är 177 cm och kör 184 långa på mina Mantra Bidning: jag är old school på den här punkten. Föredrar helt klart Rottefella Cobra R8. Styv och rejäl och löser inte ut. Medveten om att läkare möjligen skulle rekommendera utlösningsbidning, men jag har sett för mkt tjyvsläpp och måndags-ex av telisbidningar med utlösningsfunktion för att lita på det. R8 e styv som få och sitter där den sitter. Telis är så pass flexibelt och så pass rörligt ändå när man krashar att det ska mkt till att man får den typen av vridskador som man får med hälen fixerad. Häpp / Anders [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Köp av telemark till nästa säsong.
Tillbaka
Topp