Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Köp av telemarksutrustning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gossetoppa" data-source="post: 941566" data-attributes="member: 132314"><p>Tack för alla snabba svar!</p><p></p><p>Låter som att det är att prova pjäxor i butik och sedan beställa på nätet som gäller då. Får bli en resa till Linköping!</p><p></p><p>Har aldrig provat NTN men får nog ta och göra det innan jag bestämmer mig för något. Känns det bra med NTN så kanske det är något att satsa på. Har förstått att det är något mer stabilt och att det inte "fjädrar upp hälen" på samma sätt som kabel. Är det mest känslan som skiljer eller finns det andra fördelar/nackdelar?</p><p></p><p>Är inte 115 något brett för att funka okej i pisten? Tänker att runt eller lite under 100 är lagom? Kanske Armadas TST är mer allround? Mantran verkar inte dum den heller! Vilken längd bör jag ha på skidorna(om jag är 190)? 185-190? </p><p></p><p>Blir inte alltid så mycket puderåkning som man önskar så vill ha en skida som funkar även i pist i svenska fjällen. Tvivlar på att det kommer bli särskillt mycket toppturer men vill ju kunna ha möjligheten att göra det åtminstone.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gossetoppa, post: 941566, member: 132314"] Tack för alla snabba svar! Låter som att det är att prova pjäxor i butik och sedan beställa på nätet som gäller då. Får bli en resa till Linköping! Har aldrig provat NTN men får nog ta och göra det innan jag bestämmer mig för något. Känns det bra med NTN så kanske det är något att satsa på. Har förstått att det är något mer stabilt och att det inte "fjädrar upp hälen" på samma sätt som kabel. Är det mest känslan som skiljer eller finns det andra fördelar/nackdelar? Är inte 115 något brett för att funka okej i pisten? Tänker att runt eller lite under 100 är lagom? Kanske Armadas TST är mer allround? Mantran verkar inte dum den heller! Vilken längd bör jag ha på skidorna(om jag är 190)? 185-190? Blir inte alltid så mycket puderåkning som man önskar så vill ha en skida som funkar även i pist i svenska fjällen. Tvivlar på att det kommer bli särskillt mycket toppturer men vill ju kunna ha möjligheten att göra det åtminstone. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Köp av telemarksutrustning
Tillbaka
Topp