Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
KÖP Bil i Vancouver!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sulan" data-source="post: 1046651" data-attributes="member: 15034"><p>Det går bra att köpa även utan arbetsvisum. Däremot är det bra att ha en adress i Revelstoke klar, köpte en gång bil i Calgary utan klar adress och skrev då ett hostel i Calgary där vi bodde då som adress. Försäkring i storstad är dyrare än på landsbygd även i Canada...sen vet jag inte hur bra det hade varit om det "hänt något" heller. Skriver du bilen i Vancouver måste den dessutom genomgå ett Aircare-test (utsläpp), på landet slipper du.</p><p></p><p>Räkna inte med att få något för bilen när du säljer den, troligen kommer du ha bråttom med försäljningen. Billigaste bilen jag sålt var för $50. Köp en bil du hoppas håller över vintern, se det som en bonus om du får något tillbaks för den sen.</p><p></p><p>Överväg om du ska köpa i Vancouver. Visst blir det lättare att transportera sig, och utbudet är större, men du har antagligen mer bråttom att köpa där än om du väntar till Revelstoke.</p><p></p><p>Försäkring tecknar du direkt. Köper du privat åker ni till försäkringskontoret och fixar med det, minns inte om det är annorlunda om du köper hos handlare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sulan, post: 1046651, member: 15034"] Det går bra att köpa även utan arbetsvisum. Däremot är det bra att ha en adress i Revelstoke klar, köpte en gång bil i Calgary utan klar adress och skrev då ett hostel i Calgary där vi bodde då som adress. Försäkring i storstad är dyrare än på landsbygd även i Canada...sen vet jag inte hur bra det hade varit om det "hänt något" heller. Skriver du bilen i Vancouver måste den dessutom genomgå ett Aircare-test (utsläpp), på landet slipper du. Räkna inte med att få något för bilen när du säljer den, troligen kommer du ha bråttom med försäljningen. Billigaste bilen jag sålt var för $50. Köp en bil du hoppas håller över vintern, se det som en bonus om du får något tillbaks för den sen. Överväg om du ska köpa i Vancouver. Visst blir det lättare att transportera sig, och utbudet är större, men du har antagligen mer bråttom att köpa där än om du väntar till Revelstoke. Försäkring tecknar du direkt. Köper du privat åker ni till försäkringskontoret och fixar med det, minns inte om det är annorlunda om du köper hos handlare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
KÖP Bil i Vancouver!
Tillbaka
Topp