Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Köp inte Head!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="makafone" data-source="post: 542526" data-attributes="member: 42714"><p>Lilla, lilla, Enterman.. </p><p>Varför köper man nya skidor om man skall RAILA med dom?</p><p>Ja, Varför köper du nya skidor om du skall ÅKA med dom?</p><p></p><p>Kan hålla med om att man får räkna med att det sker stort slitage på skidorna om man väljer att raila med dom. </p><p>Jag vet inte om du kör park, eller vad du har för dig på berget. Men jag tycker att ett par parkskidor (som j.o-pro faktiskt är) skall hålla bättre för parkåkning än vad mina gjort.</p><p>Hur har jag då bildat mig denna skeva uppfattning, tänker kanske du?</p><p>Genom att jämföra med tidigare parkskidor jag kört på, tex: Rossignol scratch, Armada ar6.</p><p>Båda paren andvända ca: 2 säsonger vardera och ser betydligt finare ut än, Head J.O-pro andvända 2 dagar.</p><p></p><p>Liknelsen du gör med Snowboard och Skateboard skulle man kunna andvända så här:</p><p>Du tar din skateboard och åker ut och skejtar. Du hittar ett schysst räcke som du börjar grinda på. </p><p>Efter ett tag så blir det en spricka i framtrucken och den går i 2 delar.</p><p>Tycker du då att det är lugnt? och att du får skylla dig själv som var så dum att du ville grinda?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="makafone, post: 542526, member: 42714"] Lilla, lilla, Enterman.. Varför köper man nya skidor om man skall RAILA med dom? Ja, Varför köper du nya skidor om du skall ÅKA med dom? Kan hålla med om att man får räkna med att det sker stort slitage på skidorna om man väljer att raila med dom. Jag vet inte om du kör park, eller vad du har för dig på berget. Men jag tycker att ett par parkskidor (som j.o-pro faktiskt är) skall hålla bättre för parkåkning än vad mina gjort. Hur har jag då bildat mig denna skeva uppfattning, tänker kanske du? Genom att jämföra med tidigare parkskidor jag kört på, tex: Rossignol scratch, Armada ar6. Båda paren andvända ca: 2 säsonger vardera och ser betydligt finare ut än, Head J.O-pro andvända 2 dagar. Liknelsen du gör med Snowboard och Skateboard skulle man kunna andvända så här: Du tar din skateboard och åker ut och skejtar. Du hittar ett schysst räcke som du börjar grinda på. Efter ett tag så blir det en spricka i framtrucken och den går i 2 delar. Tycker du då att det är lugnt? och att du får skylla dig själv som var så dum att du ville grinda? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Köp inte Head!
Tillbaka
Topp