Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Köp inte Head!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="makafone" data-source="post: 542701" data-attributes="member: 42714"><p>jajaja..blablabla! </p><p></p><p>Du är säkert fysiker och kan jätte mycket om hållfasthetslära, det där stämmer säkert jätte bra! och jag förstår hur du tänker....</p><p></p><p>Men nu är det så här att jag har haft ex.antal "parkskidor" innan som jag åkt med på exakt samma sätt (jag har till och med kört Head innan) Skidorna har, hör och häpna! Hållt för samma behandling under 5 gånger så lång tid.</p><p>Tillfällighet?</p><p>Det skulle det kunna vara, men jag tycker inte det känns som det.</p><p>Tar man hänsyn till vad alla andra i tråden skriver om vad som hänt med sina exemplar så klarnar det ännu mera.</p><p></p><p>"Är man ute och sladdar med bilen och den kvaddas så är det "synd för dig"."</p><p>Är man ute och sladdar med en "vanlig" personbil så andvänder man inte bilen till vad den är tänkt att andvändas för. Andvändningsområdet på en vanlig personbil ligger i att ta sig från punkt A till punkt B på asfalterade vägar.</p><p>Är du då ute och sladdar med den så får du skylla dig själv, för att du andvänder bilen till saker som den inte är tänkt att andvändas för.</p><p>Sen kan man även ta i tanke att, när biltiverkare upptäcker fabrikationsfel på en modell så återkallar dom oftast den. Köparen får en ursäkt och pengarna tillbaka.</p><p></p><p>Köper du ett par parkskidor och åker med dom i parken så anser jag att man andvänder dom till vad dom är tänkt att andvändas för.</p><p>Självklart får man räkna med slitage om man väljer att raila!</p><p>Men någon form av kvalité skall man kunna räkna med.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="makafone, post: 542701, member: 42714"] jajaja..blablabla! Du är säkert fysiker och kan jätte mycket om hållfasthetslära, det där stämmer säkert jätte bra! och jag förstår hur du tänker.... Men nu är det så här att jag har haft ex.antal "parkskidor" innan som jag åkt med på exakt samma sätt (jag har till och med kört Head innan) Skidorna har, hör och häpna! Hållt för samma behandling under 5 gånger så lång tid. Tillfällighet? Det skulle det kunna vara, men jag tycker inte det känns som det. Tar man hänsyn till vad alla andra i tråden skriver om vad som hänt med sina exemplar så klarnar det ännu mera. "Är man ute och sladdar med bilen och den kvaddas så är det "synd för dig"." Är man ute och sladdar med en "vanlig" personbil så andvänder man inte bilen till vad den är tänkt att andvändas för. Andvändningsområdet på en vanlig personbil ligger i att ta sig från punkt A till punkt B på asfalterade vägar. Är du då ute och sladdar med den så får du skylla dig själv, för att du andvänder bilen till saker som den inte är tänkt att andvändas för. Sen kan man även ta i tanke att, när biltiverkare upptäcker fabrikationsfel på en modell så återkallar dom oftast den. Köparen får en ursäkt och pengarna tillbaka. Köper du ett par parkskidor och åker med dom i parken så anser jag att man andvänder dom till vad dom är tänkt att andvändas för. Självklart får man räkna med slitage om man väljer att raila! Men någon form av kvalité skall man kunna räkna med. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Köp inte Head!
Tillbaka
Topp