Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Köp inte Head!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="makafone" data-source="post: 543040" data-attributes="member: 42714"><p>Kan bara tala för mig själv. Men jag har vägt lika mycket under tiden jag andvänt Head skidorna som Armada skidorna. </p><p>Jag har ju till och med blivit tvingad till att fortsätta åka på dom nu när Headen gått sönder!</p><p></p><p>Du säger att "vi" svammlar?</p><p></p><p>"Det är som att jämföra hockeyklubban man hade när man var liten och de man spelade i högre division. Trä är alltid trä och man försämrar inte materialet för att dom lättare ska gå sönder i junior. samma med skidor, samma utvecklade material för vuxna kommer även att sättas på junior skidorna."</p><p></p><p>När du drar upp ishockeyklubbor som exempel borde du först "googla" det lite för att veta hur dom fungerar.</p><p>Skall förklara:</p><p>För att få i väg ett bra skott med en hockeyklubba så måste den "sviktas/flexa" när du skjuter.</p><p>Därför spelar barn/juniorer med mjukare och med klubbor som är enklare uppbyggda än vad seniorspelare har.</p><p>Då dom är lättare och svagare och skulle inte kunna få i väg några skott med seniorklubbor som är alldeles för hårda.</p><p>Du har rätt!</p><p>Samma material dock uppbyggt på ett annat sätt, vilket gör att ett barn tekniskt sett, knäcker sin klubba lika lätt som en vuxen.</p><p></p><p>Var längesedan jag kände på ett par juniorskidor, så jag kan inte uttala mig.</p><p>Men har svårt att tänka mig att dom skulle vara "exakt" likadant uppbygda som ett par seniorskidor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="makafone, post: 543040, member: 42714"] Kan bara tala för mig själv. Men jag har vägt lika mycket under tiden jag andvänt Head skidorna som Armada skidorna. Jag har ju till och med blivit tvingad till att fortsätta åka på dom nu när Headen gått sönder! Du säger att "vi" svammlar? "Det är som att jämföra hockeyklubban man hade när man var liten och de man spelade i högre division. Trä är alltid trä och man försämrar inte materialet för att dom lättare ska gå sönder i junior. samma med skidor, samma utvecklade material för vuxna kommer även att sättas på junior skidorna." När du drar upp ishockeyklubbor som exempel borde du först "googla" det lite för att veta hur dom fungerar. Skall förklara: För att få i väg ett bra skott med en hockeyklubba så måste den "sviktas/flexa" när du skjuter. Därför spelar barn/juniorer med mjukare och med klubbor som är enklare uppbyggda än vad seniorspelare har. Då dom är lättare och svagare och skulle inte kunna få i väg några skott med seniorklubbor som är alldeles för hårda. Du har rätt! Samma material dock uppbyggt på ett annat sätt, vilket gör att ett barn tekniskt sett, knäcker sin klubba lika lätt som en vuxen. Var längesedan jag kände på ett par juniorskidor, så jag kan inte uttala mig. Men har svårt att tänka mig att dom skulle vara "exakt" likadant uppbygda som ett par seniorskidor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Köp inte Head!
Tillbaka
Topp