Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpa av nya pistskidor, hjälp
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bohica" data-source="post: 1086873" data-attributes="member: 161446"><p>Jag tänker sticka ut hakan lite här.</p><p></p><p>Jag testade Völkl's RTM-skidor på senaste trippen (86,84 & 81), och blev besviken efter att ha läst alla hyllningar bl.a. här på forumet. Tröga/breda, bängliga, ändå inte lika stabila som mina vanliga skidor. Bra kantgrepp och säkert toppenskidor för många, men inte för mig.</p><p></p><p>Testade Völkl Racetiger Speedwall GS UVO 18cm, och blev helsåld. Dom var bättre än mina tidigare skidor och passade mig perfekt i pisten, där jag ändå håller mig. Funkade toppen i hårt, isigt, men även i uppkört och choppigt. 19m radie, gjorda för att åka på skär ner i full fart i alla färger på backarna, går som på räls. Går även att fuska och sladda ut med (slöåka?) men rena raketerna när man skärper sig och trycker på i rena skär. Så dom fick följa med mig hem.</p><p></p><p>Så för mig var det riktiga pistskidor som behövdes, och dit hörde inte RTM-skidorna anser jag. Dom har säkert sina fördelar på massa områden och funkar säkert bra för många i pisterna, men som riktiga/dedikerade pistsmiskare tycker jag dom är helt fel ute.</p><p></p><p>Det är ju bara min personliga åsikt, jag fick många fördomar om skidor och mig själv krossade. Testa själv och se vad som passar just DIG och DIN åkstil, det är absolut bästa rådet man kan ge.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bohica, post: 1086873, member: 161446"] Jag tänker sticka ut hakan lite här. Jag testade Völkl's RTM-skidor på senaste trippen (86,84 & 81), och blev besviken efter att ha läst alla hyllningar bl.a. här på forumet. Tröga/breda, bängliga, ändå inte lika stabila som mina vanliga skidor. Bra kantgrepp och säkert toppenskidor för många, men inte för mig. Testade Völkl Racetiger Speedwall GS UVO 18cm, och blev helsåld. Dom var bättre än mina tidigare skidor och passade mig perfekt i pisten, där jag ändå håller mig. Funkade toppen i hårt, isigt, men även i uppkört och choppigt. 19m radie, gjorda för att åka på skär ner i full fart i alla färger på backarna, går som på räls. Går även att fuska och sladda ut med (slöåka?) men rena raketerna när man skärper sig och trycker på i rena skär. Så dom fick följa med mig hem. Så för mig var det riktiga pistskidor som behövdes, och dit hörde inte RTM-skidorna anser jag. Dom har säkert sina fördelar på massa områden och funkar säkert bra för många i pisterna, men som riktiga/dedikerade pistsmiskare tycker jag dom är helt fel ute. Det är ju bara min personliga åsikt, jag fick många fördomar om skidor och mig själv krossade. Testa själv och se vad som passar just DIG och DIN åkstil, det är absolut bästa rådet man kan ge. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpa av nya pistskidor, hjälp
Tillbaka
Topp