Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpa av nya pistskidor, hjälp
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bohica" data-source="post: 1086880" data-attributes="member: 161446"><p>Absolut. Jag kom från 78-breddskida innan jag provade, och var beredd på att det skulle kännas annorlunda. Men jag kände att RTM-skidorna var sämre på alla punkter för min åkning. Både trögare, långsammare men också mindre stabila. Men dom är ju med all säkerhet bättre på andra sätt en det jag var ute efter.</p><p></p><p>Racetigern funkade ändå bra i uppkört också, i vart fall minst lika bra eller bättre än mina tidigare skidor. Dom skär ju igenom ojämnheterna som knivar, så länge man håller sig på kanterna. Säkert inga höjdare utanför pisten, men hamnar jag utanför så har jag svängt fel nånstans. Hahaha</p><p></p><p>Head Supershape som nämnts i tråden fick jag också tips om, men jag testade aldrig dom. Jag kände att jag hittade hem med Racetigern, som jag även fick till ett fantastiskt bra pris.</p><p></p><p>Det är lite som med offroadmotorcyklar och SUV-bilar. Dom har ju klart sina fördelar och är bra på mycket, men är man på jakt ute att rejsa på asfaltbanor så är det bättre att satsa på något mer anpassat för ändamålet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bohica, post: 1086880, member: 161446"] Absolut. Jag kom från 78-breddskida innan jag provade, och var beredd på att det skulle kännas annorlunda. Men jag kände att RTM-skidorna var sämre på alla punkter för min åkning. Både trögare, långsammare men också mindre stabila. Men dom är ju med all säkerhet bättre på andra sätt en det jag var ute efter. Racetigern funkade ändå bra i uppkört också, i vart fall minst lika bra eller bättre än mina tidigare skidor. Dom skär ju igenom ojämnheterna som knivar, så länge man håller sig på kanterna. Säkert inga höjdare utanför pisten, men hamnar jag utanför så har jag svängt fel nånstans. Hahaha Head Supershape som nämnts i tråden fick jag också tips om, men jag testade aldrig dom. Jag kände att jag hittade hem med Racetigern, som jag även fick till ett fantastiskt bra pris. Det är lite som med offroadmotorcyklar och SUV-bilar. Dom har ju klart sina fördelar och är bra på mycket, men är man på jakt ute att rejsa på asfaltbanor så är det bättre att satsa på något mer anpassat för ändamålet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpa av nya pistskidor, hjälp
Tillbaka
Topp