Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Köpa begagnad äldre bräda.....
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 617541" data-attributes="member: 28391"><p>Faktum är att det inte behöver cara ett dåligt köp att skaffa en äldre bräda som är i bra skick. </p><p></p><p>Jag läste en intervju med ett gammalt snowboardproffs, Pat Bridges, som numer jobbar med tidningen Snowboarder. Han berättade att han nu för tiden, när han inte längre måste åka sponsorbrädor, köper mycket gamla brädor från mitten på 90-talet och är väldigt imponerad av hur bra brädorna är. Hans nuvarande bräda, den här intervjun var ifrån hösten 09, var en Burton Terje pro model från 95-96.</p><p></p><p>Faktum är också det att en snowboard frotfarande är en träkärna med glasfiber på båda sidorna indränkt i epoxy, samt belag, stålkanter och en översida.</p><p></p><p>Jag tycker själv att min Lib-Tech Litigator från 99-00 är lika bra som många av dagens brädor.</p><p></p><p>Ska försöka övertala min fru att köra lite på sin Train från 96-97 och se hur den står sig idag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 617541, member: 28391"] Faktum är att det inte behöver cara ett dåligt köp att skaffa en äldre bräda som är i bra skick. Jag läste en intervju med ett gammalt snowboardproffs, Pat Bridges, som numer jobbar med tidningen Snowboarder. Han berättade att han nu för tiden, när han inte längre måste åka sponsorbrädor, köper mycket gamla brädor från mitten på 90-talet och är väldigt imponerad av hur bra brädorna är. Hans nuvarande bräda, den här intervjun var ifrån hösten 09, var en Burton Terje pro model från 95-96. Faktum är också det att en snowboard frotfarande är en träkärna med glasfiber på båda sidorna indränkt i epoxy, samt belag, stålkanter och en översida. Jag tycker själv att min Lib-Tech Litigator från 99-00 är lika bra som många av dagens brädor. Ska försöka övertala min fru att köra lite på sin Train från 96-97 och se hur den står sig idag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Köpa begagnad äldre bräda.....
Tillbaka
Topp