Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
köpa bil att säsonge med i kanada?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kung_lennart" data-source="post: 124810" data-attributes="member: 36318"><p>tjena!</p><p>Jag tillbringade förra säsongen i kanada närmare bestämt i Red mountain och kan rekomendera det. Har skrivit om det en gång och tänker inte göra det igen då jag är väldigt lat. kika på min presentation och klicka på forum så kommer du hitta inläget. </p><p>det går alldeles förträffligt att köpa bil i kanada med ett svenskt körkort. Försäkringen gick på en hundring i månaden, ca 600kr. Att tänka på när ni täcknar försäkringen är att skriva endast en person som ägare, detta beror på att det är ganska byrokratiskt i kanada och om en av er är tvungen att åka hem tidigare så kan det ställa till lite problem när ni ska sälja bilen. När vi köpte bilen av ett par andra säsongare fick vi lite problem med det. </p><p>Vilken sorts försäkring ni behöver har jag ingen aning om men vi hade bara trafikförsäkring. </p><p>bensinen gick på en 0.8-0.9 litern ca 5 kr, bor man i rossland kan man åka till usa och tanka för en 3,5 kr litern. Vår fina van hade 130 literstank så det lönade sig att åka över gränsen och tanka. </p><p>Vi betalade 1250 för vår van och sålde den för 900. Vet inte riktigt hur mycket man får betala för en hyffsad bil men blir man inte grundlurad och pajjar den totalt får man säkert en stor del tillbaka. Ett tips är ju att köpa bilen i calgary, mycket större utbud och så slipper ni betala för resekostnaden dit ni ska. dem vi köpte bilen av hade gjort upp med säljaren att han skulle köpa tillbaka bilen om den fortfarande var körduglig dock för tusen dollar mindre. </p><p>Kom dock ihåg att det inte är någon mesig europeisk eller japansk skrothög ni ska ha. Ni är på kontineten där stöst går först!</p><p>är det nått mer är det bara att fråga!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kung_lennart, post: 124810, member: 36318"] tjena! Jag tillbringade förra säsongen i kanada närmare bestämt i Red mountain och kan rekomendera det. Har skrivit om det en gång och tänker inte göra det igen då jag är väldigt lat. kika på min presentation och klicka på forum så kommer du hitta inläget. det går alldeles förträffligt att köpa bil i kanada med ett svenskt körkort. Försäkringen gick på en hundring i månaden, ca 600kr. Att tänka på när ni täcknar försäkringen är att skriva endast en person som ägare, detta beror på att det är ganska byrokratiskt i kanada och om en av er är tvungen att åka hem tidigare så kan det ställa till lite problem när ni ska sälja bilen. När vi köpte bilen av ett par andra säsongare fick vi lite problem med det. Vilken sorts försäkring ni behöver har jag ingen aning om men vi hade bara trafikförsäkring. bensinen gick på en 0.8-0.9 litern ca 5 kr, bor man i rossland kan man åka till usa och tanka för en 3,5 kr litern. Vår fina van hade 130 literstank så det lönade sig att åka över gränsen och tanka. Vi betalade 1250 för vår van och sålde den för 900. Vet inte riktigt hur mycket man får betala för en hyffsad bil men blir man inte grundlurad och pajjar den totalt får man säkert en stor del tillbaka. Ett tips är ju att köpa bilen i calgary, mycket större utbud och så slipper ni betala för resekostnaden dit ni ska. dem vi köpte bilen av hade gjort upp med säljaren att han skulle köpa tillbaka bilen om den fortfarande var körduglig dock för tusen dollar mindre. Kom dock ihåg att det inte är någon mesig europeisk eller japansk skrothög ni ska ha. Ni är på kontineten där stöst går först! är det nått mer är det bara att fråga! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
köpa bil att säsonge med i kanada?
Tillbaka
Topp