Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Köpa bil i Kanada?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Roglar" data-source="post: 220402" data-attributes="member: 14735"><p>Tjena! Jag och två polare köpte bil i canada. bilen var bra, en -93:a Mazda MPV minibuss med fyrhjulsdrift. </p><p> Vi köpte den i Vancouver av en opålitlig firma... förmodligen köpte vi den för dyrt, ca 30000 och så kostar ju försäkringar och andra grejor, vet ej vad, massor pengar. </p><p>Vi kom överens med handlarn att han skulle köpa tillbaks bilen när vi skulle åka hem, vilket han naturligtvis inte gjorde... vi åkte runt till massor olika firmor och tillslut fick vi nästan ge bort bilen för att vi skulle bli av med den.. jag tror vi fick ca 6-7000 för den. </p><p></p><p>Köpa dyrt, sälja billigt= dålig affär!!</p><p></p><p>Pappersarbetet är nästan omöjligt att fatta, massor personer blir inblandade när en bil ställs på i Canada... Eftersom ägaren till bilen måste ha en hem adress insisterade handlaren på att vi skulle skriva oss på en adress i Whistler. han sa att det var andra regler för Whistler och att bilen skulle bli billigare att äga där, men i själva verket var det för att man inte var tvungen att besiktiga bilen där.. därför blev bilen så svår såld!</p><p> </p><p>OBS detta var några år sen och jag kommer inte ihåg alla detaljer!</p><p></p><p>Jag vet inte hur det är i calgary, det kanske är lite anorlunda regler där.</p><p></p><p>Vi skulle kunna hyrt en ny fin stor lyxig SUV i två månader för samma pengar som vi ägde en bil där. men å andra sidan så har vi ju ÄGT en bil i Cananda, det är ju lite kul. </p><p></p><p></p><p>Jag ger inga råd, bara delar med mig av min erfarenhet. </p><p></p><p>Jag kan starkt rekomendera Kicking Horse förrseten och fernie givetvis</p><p>Ha en trevlig resa</p><p>//Alex</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Roglar, post: 220402, member: 14735"] Tjena! Jag och två polare köpte bil i canada. bilen var bra, en -93:a Mazda MPV minibuss med fyrhjulsdrift. Vi köpte den i Vancouver av en opålitlig firma... förmodligen köpte vi den för dyrt, ca 30000 och så kostar ju försäkringar och andra grejor, vet ej vad, massor pengar. Vi kom överens med handlarn att han skulle köpa tillbaks bilen när vi skulle åka hem, vilket han naturligtvis inte gjorde... vi åkte runt till massor olika firmor och tillslut fick vi nästan ge bort bilen för att vi skulle bli av med den.. jag tror vi fick ca 6-7000 för den. Köpa dyrt, sälja billigt= dålig affär!! Pappersarbetet är nästan omöjligt att fatta, massor personer blir inblandade när en bil ställs på i Canada... Eftersom ägaren till bilen måste ha en hem adress insisterade handlaren på att vi skulle skriva oss på en adress i Whistler. han sa att det var andra regler för Whistler och att bilen skulle bli billigare att äga där, men i själva verket var det för att man inte var tvungen att besiktiga bilen där.. därför blev bilen så svår såld! OBS detta var några år sen och jag kommer inte ihåg alla detaljer! Jag vet inte hur det är i calgary, det kanske är lite anorlunda regler där. Vi skulle kunna hyrt en ny fin stor lyxig SUV i två månader för samma pengar som vi ägde en bil där. men å andra sidan så har vi ju ÄGT en bil i Cananda, det är ju lite kul. Jag ger inga råd, bara delar med mig av min erfarenhet. Jag kan starkt rekomendera Kicking Horse förrseten och fernie givetvis Ha en trevlig resa //Alex [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Köpa bil i Kanada?
Tillbaka
Topp