Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Köpa bostad i Aostadalen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1324942" data-attributes="member: 144594"><p>Ja men då måste du vänja dig vid att kalla det "More-zinn" med engelskt tungt "r" och betoning på "More". Jag har hört det några gånger... Mer och bättre skidåkning att välja på i Aostadalen tycker jag.</p><p></p><p>Tänk också på att det inte bara är bostäder som är billigare i Italien, utan såvitt jag förstår även det mesta annat. Utom möjligen elpriset - en hel del el importeras från Frankrike och Schweiz. I grund och botten måste ni nog gilla Italien på riktigt och låta det avgöra.</p><p></p><p>Hänvisar till Sanna och Jocke i övrigt. Ja allt är förhandlingsbart (och om-förhandlingsbart...) i Italien men det är inte alltid säkert att man får det man tror att man förhandlat sig till. Det som man avtalat har en tendens att visa sig... omförhandlingsbart. Kan vara bra att ha tålamod, överseende, flexibilitet, marginaler och fixa det själv efterhand. Och det kostar nog inte så mycket att få hjälp med att t.ex. tömma, städa och måla om en lägenhet.</p><p></p><p>Hantverkare, små byggfirmor etc är som de är i de flesta länder. Snackepellar som inte håller vad de lovar. Och med lokala byggtraditioner som är svåra att rucka på. Konservativa. Det blir inte alltid precis som man planerat, tänkt eller trott men det blir ofta till slut bättre, snabbare och billigare än i t.ex. Sverige.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1324942, member: 144594"] Ja men då måste du vänja dig vid att kalla det "More-zinn" med engelskt tungt "r" och betoning på "More". Jag har hört det några gånger... Mer och bättre skidåkning att välja på i Aostadalen tycker jag. Tänk också på att det inte bara är bostäder som är billigare i Italien, utan såvitt jag förstår även det mesta annat. Utom möjligen elpriset - en hel del el importeras från Frankrike och Schweiz. I grund och botten måste ni nog gilla Italien på riktigt och låta det avgöra. Hänvisar till Sanna och Jocke i övrigt. Ja allt är förhandlingsbart (och om-förhandlingsbart...) i Italien men det är inte alltid säkert att man får det man tror att man förhandlat sig till. Det som man avtalat har en tendens att visa sig... omförhandlingsbart. Kan vara bra att ha tålamod, överseende, flexibilitet, marginaler och fixa det själv efterhand. Och det kostar nog inte så mycket att få hjälp med att t.ex. tömma, städa och måla om en lägenhet. Hantverkare, små byggfirmor etc är som de är i de flesta länder. Snackepellar som inte håller vad de lovar. Och med lokala byggtraditioner som är svåra att rucka på. Konservativa. Det blir inte alltid precis som man planerat, tänkt eller trott men det blir ofta till slut bättre, snabbare och billigare än i t.ex. Sverige. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Köpa bostad i Aostadalen
Tillbaka
Topp