Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Köpa bostad i Aostadalen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1326645" data-attributes="member: 144594"><p>Absolut så, å andra sidan tror jag att motsvarande renovering skulle ha kostat betydligt mer än 150 000 euro i Sverige - enl. artikeln helrenovering med nytt kök, nytt värmesystem, ny AC, nytt V/A, ny el, nya golv mm för en lgh med kök, fyra sovrum och två badrum.</p><p></p><p>Ganska typisk italiensk erfarenhet - mycket att irritera sig på, men när man tänker efter i efterhand så har man fått ganska mycket för pengarna, eller t o m något som inte går att få för pengar någon annanstans.</p><p></p><p>Typ när vi åt på vår "hemmarestaurang" i Florens och min pappa fick notan (bara en totalsumma) och ville att jag skulle insistera på en detaljerad nota, men jag fick förklara för honom att det hela var mcyket prisvärt och ett billigt paketpris som bara skulle bli dyrare om man räknande ihop från menyn. De är faktiskt inte alltid ute efter att luras. Men visst gäller det att hålla koll.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1326645, member: 144594"] Absolut så, å andra sidan tror jag att motsvarande renovering skulle ha kostat betydligt mer än 150 000 euro i Sverige - enl. artikeln helrenovering med nytt kök, nytt värmesystem, ny AC, nytt V/A, ny el, nya golv mm för en lgh med kök, fyra sovrum och två badrum. Ganska typisk italiensk erfarenhet - mycket att irritera sig på, men när man tänker efter i efterhand så har man fått ganska mycket för pengarna, eller t o m något som inte går att få för pengar någon annanstans. Typ när vi åt på vår "hemmarestaurang" i Florens och min pappa fick notan (bara en totalsumma) och ville att jag skulle insistera på en detaljerad nota, men jag fick förklara för honom att det hela var mcyket prisvärt och ett billigt paketpris som bara skulle bli dyrare om man räknande ihop från menyn. De är faktiskt inte alltid ute efter att luras. Men visst gäller det att hålla koll. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Köpa bostad i Aostadalen
Tillbaka
Topp