Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Köpa bräda.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SolarCircle" data-source="post: 527721" data-attributes="member: 90423"><p>Om dina fötter är 27cm har du strl 42/43 på boots väl? Eller är jag helt ute och cyklar?</p><p></p><p>Ang. Setback. Setback innebär att brädan har längre nos är tail kort sagt. Med setback får man en mer direktionell bräda som är lättare i pist och framför allt lössnö. Däremot om man gillar att köra baklänges (switch) så är det skönt att ha 0cm setback (centrerad stance) eftersom det mer eller mindre blir likadant att köra brädan åt "fel håll" Del Rey är en True Twin, vilket innebär att den har identisk nos och tail och bindningarnas fästpunkter centrerade. </p><p></p><p>Jag har skostorlek 44 (11) och 28.5cm fötter Jag har en Westmark <a href="http://arborsports.com/merchant2/westmark.html" target="_blank">http://arborsports.com/merchant2/westmark.html</a> den är ju lite bredare än Del Rey men också mjukare. Fötterna Kommer att sticka ut något. (Rätta mig om jag har fel, någon) Dessutom så kommer du ju inte ha fötterna rakt över brädan och utöver det kommer de vara en bit ovanför brädans kant. (Brädan är ju inte tunn som ett papper, och lägg till bindningen ovanpå det) När foten sticker ut utanför brädkanten så ska de inte vara mendre är 45 grader motbrädans kant, (dvs du kan luta brädan 45graden innan din tå/häl börjar släpa i backen)</p><p></p><p></p><p>Kan tillägga att min första bräda var en head global (25cm midja) Och att jag inte led särskilt mycket av det. Även om jag nu med facit i hand skulle valt en lite bredare bräda.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SolarCircle, post: 527721, member: 90423"] Om dina fötter är 27cm har du strl 42/43 på boots väl? Eller är jag helt ute och cyklar? Ang. Setback. Setback innebär att brädan har längre nos är tail kort sagt. Med setback får man en mer direktionell bräda som är lättare i pist och framför allt lössnö. Däremot om man gillar att köra baklänges (switch) så är det skönt att ha 0cm setback (centrerad stance) eftersom det mer eller mindre blir likadant att köra brädan åt "fel håll" Del Rey är en True Twin, vilket innebär att den har identisk nos och tail och bindningarnas fästpunkter centrerade. Jag har skostorlek 44 (11) och 28.5cm fötter Jag har en Westmark [URL]http://arborsports.com/merchant2/westmark.html[/URL] den är ju lite bredare än Del Rey men också mjukare. Fötterna Kommer att sticka ut något. (Rätta mig om jag har fel, någon) Dessutom så kommer du ju inte ha fötterna rakt över brädan och utöver det kommer de vara en bit ovanför brädans kant. (Brädan är ju inte tunn som ett papper, och lägg till bindningen ovanpå det) När foten sticker ut utanför brädkanten så ska de inte vara mendre är 45 grader motbrädans kant, (dvs du kan luta brädan 45graden innan din tå/häl börjar släpa i backen) Kan tillägga att min första bräda var en head global (25cm midja) Och att jag inte led särskilt mycket av det. Även om jag nu med facit i hand skulle valt en lite bredare bräda. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Köpa bräda.
Tillbaka
Topp