Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Köpa eller inte köpa: Völkl P50 GS
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Peter_K" data-source="post: 98473" data-attributes="member: 26232"><p>Jag har blivit erbjuden att köpa ett par Völkl P50 GS med Markers Titanium-binding (Motion-systemet). Säljaren vill ha 450 CHF för dem och jag tänkte försöka pruta ner det till 350 CHF. De är enligt annonsen i perfekt skick och väldigt lite använda.</p><p></p><p>Mina frågor är tre:</p><p></p><p>Nån som testat dem som väger ungefär lika mycket som jag?</p><p></p><p>Borde jag köpa dem?</p><p></p><p>Han har två par, ett som är 178 och ett som är 173. Vilket ska jag välja?</p><p></p><p>För att göra det lite enklare att svara på frågorna så är jag 173 cm lång, väger 65 kg, har tävlat en del när jag var yngre men just nu håller jag oftast till utanför pisten. Jag har idag ett par Völkl 7/24 Pro (170 cm) som jag är väldigt nöjd med bortsett från att de i vissa lägen känns aningen korta (främst när det går fort). </p><p></p><p>Tanken med de här skidorna är att ha dem de dagar jag åker med folk som föredrar att hålla sig i pisten (och eventuellt även använda dem för lite banåkning). Mina nuvarande skidor dög utmärkt tilll pist-åkande förra säsongen men det känns lite som att det eventuellt vore kul med ett par mer pistorienterade skidor. Frågan är bara om det är tillräckligt kul för att lägga 350 CHF på det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Peter_K, post: 98473, member: 26232"] Jag har blivit erbjuden att köpa ett par Völkl P50 GS med Markers Titanium-binding (Motion-systemet). Säljaren vill ha 450 CHF för dem och jag tänkte försöka pruta ner det till 350 CHF. De är enligt annonsen i perfekt skick och väldigt lite använda. Mina frågor är tre: Nån som testat dem som väger ungefär lika mycket som jag? Borde jag köpa dem? Han har två par, ett som är 178 och ett som är 173. Vilket ska jag välja? För att göra det lite enklare att svara på frågorna så är jag 173 cm lång, väger 65 kg, har tävlat en del när jag var yngre men just nu håller jag oftast till utanför pisten. Jag har idag ett par Völkl 7/24 Pro (170 cm) som jag är väldigt nöjd med bortsett från att de i vissa lägen känns aningen korta (främst när det går fort). Tanken med de här skidorna är att ha dem de dagar jag åker med folk som föredrar att hålla sig i pisten (och eventuellt även använda dem för lite banåkning). Mina nuvarande skidor dög utmärkt tilll pist-åkande förra säsongen men det känns lite som att det eventuellt vore kul med ett par mer pistorienterade skidor. Frågan är bara om det är tillräckligt kul för att lägga 350 CHF på det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Köpa eller inte köpa: Völkl P50 GS
Tillbaka
Topp