Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Köpa eller inte köpa: Völkl P50 GS
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 98474" data-attributes="member: 12152"><p>Jag hade inte tvekat speciellt länge på det erbjudande om jag hade varit i behov av ett par pistskidor. 350 CHF är ju bara runt 2000 spänn och är det inkluderat bindning och skidorna är i bra skick är det ju ett bra tveklöst bra pris. Det är väl ingen katastrof om det inte skulle vara helt hundra. Sälj dom för 1500 Sek om ett par månader så har du fått testa ett par pistspett för en billig summa.</p><p></p><p>Eftersom du upplever dina 7/24 som lite korta när det går undan skulle jag rekommendera 178:orna. Den ökade bredden på 7/24 har en stabiliserande effekt och troligen kommer 173cm P50 kännas mindre än den skidan. Iofs är det inga snälla prylar, så det fungerar säkerligen att bränna med den även i den längden. Men är tanken att du ska ha skidorna som fortåkarplank för pistdagar... hmmm jag hade tagit 178. Det är inga långa skidor det heller. </p><p></p><p>Jag har inte testat GS-varianten av P50, men slalomditot gillade jag verkligen kommer jag ihåg. Det var ett tag sedan nu och jag kan inte redogöra för några detaljer i känslan tyvärr.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 98474, member: 12152"] Jag hade inte tvekat speciellt länge på det erbjudande om jag hade varit i behov av ett par pistskidor. 350 CHF är ju bara runt 2000 spänn och är det inkluderat bindning och skidorna är i bra skick är det ju ett bra tveklöst bra pris. Det är väl ingen katastrof om det inte skulle vara helt hundra. Sälj dom för 1500 Sek om ett par månader så har du fått testa ett par pistspett för en billig summa. Eftersom du upplever dina 7/24 som lite korta när det går undan skulle jag rekommendera 178:orna. Den ökade bredden på 7/24 har en stabiliserande effekt och troligen kommer 173cm P50 kännas mindre än den skidan. Iofs är det inga snälla prylar, så det fungerar säkerligen att bränna med den även i den längden. Men är tanken att du ska ha skidorna som fortåkarplank för pistdagar... hmmm jag hade tagit 178. Det är inga långa skidor det heller. Jag har inte testat GS-varianten av P50, men slalomditot gillade jag verkligen kommer jag ihåg. Det var ett tag sedan nu och jag kan inte redogöra för några detaljer i känslan tyvärr. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Köpa eller inte köpa: Völkl P50 GS
Tillbaka
Topp