Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
köpa handledsskydd
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ridium" data-source="post: 151622" data-attributes="member: 60898"><p>om handledsskydd behövs har diskuterats många gånger, av det jag läst i forumet så är det bättre att bryta armen än handleden, enklare och halverad läkningingstid där. Runt handleden är det en massa ben som kan åka åt helvete och blir ett jävla meck att laga där. Men risken att bryta av hela armen är ju betydligt mindre än att få en halvhård stöt på handleden som kanske inte bryter men gör jäkligt ont ändå så handledsskyddet skyddar småskador som är vanligare än brytningar.</p><p></p><p>Jag tycker det känns skönt att åka med skydd kan slappna av mer då, utan skydd känns handlederna som torra spagettistrån som kan knäckas närsomhelst :P</p><p></p><p>Skydden gör också så man automatiskt knyter nävarna runt stålskidans ena ände, den som är själva supporten i skyddet.</p><p></p><p>Var du kan köpa, ring runt o kolla. Jag fick tips från Oneoff att dra till Team sportia i PUB-huset. Köpte sista L det finns en XL kvar så är du en stor figur så har du tur</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ridium, post: 151622, member: 60898"] om handledsskydd behövs har diskuterats många gånger, av det jag läst i forumet så är det bättre att bryta armen än handleden, enklare och halverad läkningingstid där. Runt handleden är det en massa ben som kan åka åt helvete och blir ett jävla meck att laga där. Men risken att bryta av hela armen är ju betydligt mindre än att få en halvhård stöt på handleden som kanske inte bryter men gör jäkligt ont ändå så handledsskyddet skyddar småskador som är vanligare än brytningar. Jag tycker det känns skönt att åka med skydd kan slappna av mer då, utan skydd känns handlederna som torra spagettistrån som kan knäckas närsomhelst :P Skydden gör också så man automatiskt knyter nävarna runt stålskidans ena ände, den som är själva supporten i skyddet. Var du kan köpa, ring runt o kolla. Jag fick tips från Oneoff att dra till Team sportia i PUB-huset. Köpte sista L det finns en XL kvar så är du en stor figur så har du tur [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
köpa handledsskydd
Tillbaka
Topp