Köpa hyr/begg.skidor i GBG, vart nånstans?

Schwimp

Aktiv medlem
Tjo, jag har nu åkt bräda i 10 säsonger men nu när jag var iväg i åre v7 så lånade jag en kompis skidor en halv dag och jag fastnade direkt. Alltså funderar jag på att köra lite mer skidor och därför införskaffa mig ett par twintips. Dock så är inte min budget den högsta i riket så därför funderar jag på att köpa ett par begangnade skidor.

Jag har hört att man köpa av vissa ställen som hyrutskidor i slutet av säsongen, och om man då hittar ett par som inte är heeelt sönderkörda så skulle jag kunna tänka mig köpa ett sånt par. Vilka uthyrningsställen i Göteborg säljer sina skidor dom har hyrt ut under säsongen?

Sen så vet jag att min bror köpte sina skidor på Snabb här i göteborg och dom är jättefint skick. Har dom twintipskidor där eller bara gamla långa skidor och carving?

Hade gött / Hampus

Snabben har en del schyssta grejer även twintips...en del gamla skidor som kommer från uthyrning i frankrike och har gått max 3 säsonger. Annars kan du alltid kolla Udéns uthyrning ute i Frölunda,men jag skulle nog också rekommendera privat köp för bättre grejor...

hyran,udéns sports uthyrningsplace som ligger i frölunda säljer hela tiden, vet inte hur deras utbud på skidor osv är men det är nog värt en titt! sen finns det ju sportspec också som ligger på mölndalsvägen, hör med dom, tror dom säljer ut på slutet. sen får du hålla koll på köp och sälj här på FR också ;)

/Helsing

Tillbaka
Topp