Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa kung fujas, är dom för korta?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PCarmichael" data-source="post: 824746" data-attributes="member: 60517"><p>Mitt tips är att satsa på något längre skidor. Jag är 185 och kör med ett par 185 i park och 194 i puder. </p><p>Sedan är det en smaksak. det där med mått efter längd har blivit lite gammalmodigt. </p><p></p><p>Men för puder tycker jag att du borde ha ett par längre skidor. kanske runt 180 cm? </p><p>Om du har chansen att pröva lite längre skidor så tror jag att du kommer märka vilken skillnad det blir i bc:n, tror inte det blir någon större skillnad i parken med ett par skidor som är 6-8 cm längre. </p><p></p><p>Kung Fujas är en bra skida. Men gå och kläm lite på olika skidor och få hjälp i någon butik som är inriktad på skidor i staden du bor så får du nog lite mer lärdom. Sedan mäter K2:s skidor runt 3-5 cm längre mellan tip och tail. Bra att veta.</p><p></p><p>Längre skida funkar bättre i längden enligt mig!</p><p></p><p>/ P</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PCarmichael, post: 824746, member: 60517"] Mitt tips är att satsa på något längre skidor. Jag är 185 och kör med ett par 185 i park och 194 i puder. Sedan är det en smaksak. det där med mått efter längd har blivit lite gammalmodigt. Men för puder tycker jag att du borde ha ett par längre skidor. kanske runt 180 cm? Om du har chansen att pröva lite längre skidor så tror jag att du kommer märka vilken skillnad det blir i bc:n, tror inte det blir någon större skillnad i parken med ett par skidor som är 6-8 cm längre. Kung Fujas är en bra skida. Men gå och kläm lite på olika skidor och få hjälp i någon butik som är inriktad på skidor i staden du bor så får du nog lite mer lärdom. Sedan mäter K2:s skidor runt 3-5 cm längre mellan tip och tail. Bra att veta. Längre skida funkar bättre i längden enligt mig! / P [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa kung fujas, är dom för korta?
Tillbaka
Topp