Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa lagg på nätet från USA?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Plattfisk" data-source="post: 430511" data-attributes="member: 42595"><p>Hej.</p><p>Allt beror ju på hur man fixar sig förbi tullen i Sverige. Kommer man förbi den är det mkt billigare att köpa sakerna i USA. Och har du någon addres i USA som du kan skicka till så är det ännu bättre...du skickar du kostnadsfritt och personen som bor på addressen kan skicka det som en gåva till dig. då kanske det kostar att 200kr att skicka över till Sverige och tullen får inga pengar. Annars är tullen väldigt bra på att ta mkt pengar för sakerna...mer än vad det skulle kosta som moms i Sverige.</p><p></p><p>Jag har köpt mkt saker på backcountry. jackor, byxor o en massa annat. Senaste jackan kom jag undan med 1500kr jämfört med priset och då var dollarn hög.. nu ligger den ju på under 6kr och det är ju väldigt bra. </p><p></p><p>Många företag i USA har lärt sig att man vill ha sakerna som gåva hem till Eurpoa så därför har de anpassat sig till det och har en tjänst som man kan betala en 10dollar för så får du det som en gåva från företaget. </p><p></p><p>Sportconrad.de är väldigt bra i tyskland om du inte vill köpa från USA.</p><p>Men jag skulle satsa på USA.</p><p></p><p>Lycka till</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Plattfisk, post: 430511, member: 42595"] Hej. Allt beror ju på hur man fixar sig förbi tullen i Sverige. Kommer man förbi den är det mkt billigare att köpa sakerna i USA. Och har du någon addres i USA som du kan skicka till så är det ännu bättre...du skickar du kostnadsfritt och personen som bor på addressen kan skicka det som en gåva till dig. då kanske det kostar att 200kr att skicka över till Sverige och tullen får inga pengar. Annars är tullen väldigt bra på att ta mkt pengar för sakerna...mer än vad det skulle kosta som moms i Sverige. Jag har köpt mkt saker på backcountry. jackor, byxor o en massa annat. Senaste jackan kom jag undan med 1500kr jämfört med priset och då var dollarn hög.. nu ligger den ju på under 6kr och det är ju väldigt bra. Många företag i USA har lärt sig att man vill ha sakerna som gåva hem till Eurpoa så därför har de anpassat sig till det och har en tjänst som man kan betala en 10dollar för så får du det som en gåva från företaget. Sportconrad.de är väldigt bra i tyskland om du inte vill köpa från USA. Men jag skulle satsa på USA. Lycka till [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa lagg på nätet från USA?
Tillbaka
Topp