Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Köpa lavinutrustning (beacon, probe, spade, ryggsäck)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kalle_Luzern" data-source="post: 1074146" data-attributes="member: 121331"><p>Angående transceiver: Barrywox Element är ett bra alternativ om du vill spara några kronor. Extra funktionerna på Pulse är väl bara värt det om alla i sällskapet kör Pulse som jag fattat det. Mammut säljer båda varianterna i kit med spade och sond, brukar också vara lite chans att spara några kronor.</p><p></p><p>Angående klockan: jag kör med en Fenix 3 mest för att det är skoj att kolla var man åkt, hastighet, höjdmeter osv. Aldrig tänkt på att använda för att rapportera koordinater. Om det bara är koordinaterna du vill åt borde det ju vara möjligt med en smarttelefon också gissar jag? (Här i Schweiz har helikopterräddningen en app som sänder all nödvändig info till dem om man aktiverar larm, kanske finns liknande där du har tänkt åka?)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kalle_Luzern, post: 1074146, member: 121331"] Angående transceiver: Barrywox Element är ett bra alternativ om du vill spara några kronor. Extra funktionerna på Pulse är väl bara värt det om alla i sällskapet kör Pulse som jag fattat det. Mammut säljer båda varianterna i kit med spade och sond, brukar också vara lite chans att spara några kronor. Angående klockan: jag kör med en Fenix 3 mest för att det är skoj att kolla var man åkt, hastighet, höjdmeter osv. Aldrig tänkt på att använda för att rapportera koordinater. Om det bara är koordinaterna du vill åt borde det ju vara möjligt med en smarttelefon också gissar jag? (Här i Schweiz har helikopterräddningen en app som sänder all nödvändig info till dem om man aktiverar larm, kanske finns liknande där du har tänkt åka?) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Köpa lavinutrustning (beacon, probe, spade, ryggsäck)
Tillbaka
Topp