Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Köpa lavinutrustning (beacon, probe, spade, ryggsäck)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="klassy" data-source="post: 1078508" data-attributes="member: 155279"><p>Bumpar denna tråden en aning då det är dags för inköp, typ idag.</p><p></p><p>Jag behöver tips och åsikter på köp av transciever,</p><p>Det står mellan:</p><p><strong>Arva Neo</strong>, <strong>Pieps PRO</strong> och <strong>Mammut Elements Barryvox</strong></p><p></p><p>Jag har klämt och känt på alla förutom Elements och min personliga favorit är Arva Neo, pga dess simplicitet, men min flickväns favorit är Pieps Pro, för den är dyr. Dyr måste ju va bra. </p><p>Vi tänkte köpa samma kit båda två så vi kan lära av varandra.</p><p>Varför jag har med Elements är för att många snackar gott om den.</p><p></p><p>Det jag är rädd för med Pieps Pro är att den har för mycket funktioner och att det kan ställa till det.</p><p>Jag vill bara skjuta upp sök-knappen och hitta den begravda. </p><p></p><p>Sökavståndet på Arva Neo vs Pieps Pro, så verkar Neo vinna, medan Pro vinner i finsöket på slutet.</p><p></p><p>För er som undrar så kommer jag köpa:</p><p>Ortovox Free Rider 22 AVABAG som ryggsäck,</p><p>Och det nog så viktigt, men det behöver jag inte ha råd om:</p><p>BD eller Arva spade</p><p>Förmodligen en 320cm sond (hört att desto längre desto bättre)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="klassy, post: 1078508, member: 155279"] Bumpar denna tråden en aning då det är dags för inköp, typ idag. Jag behöver tips och åsikter på köp av transciever, Det står mellan: [b]Arva Neo[/b], [b]Pieps PRO[/b] och [b]Mammut Elements Barryvox[/b] Jag har klämt och känt på alla förutom Elements och min personliga favorit är Arva Neo, pga dess simplicitet, men min flickväns favorit är Pieps Pro, för den är dyr. Dyr måste ju va bra. Vi tänkte köpa samma kit båda två så vi kan lära av varandra. Varför jag har med Elements är för att många snackar gott om den. Det jag är rädd för med Pieps Pro är att den har för mycket funktioner och att det kan ställa till det. Jag vill bara skjuta upp sök-knappen och hitta den begravda. Sökavståndet på Arva Neo vs Pieps Pro, så verkar Neo vinna, medan Pro vinner i finsöket på slutet. För er som undrar så kommer jag köpa: Ortovox Free Rider 22 AVABAG som ryggsäck, Och det nog så viktigt, men det behöver jag inte ha råd om: BD eller Arva spade Förmodligen en 320cm sond (hört att desto längre desto bättre) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Köpa lavinutrustning (beacon, probe, spade, ryggsäck)
Tillbaka
Topp