Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Köpa lavinutrustning (beacon, probe, spade, ryggsäck)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AMalmborg" data-source="post: 1078564" data-attributes="member: 158471"><p>Jag menar inte att man skall ringa 112 o sen sitta med armarna i kors. En begravd o uppgrävd person kan ha akut behov av läkarvård och inte lätt att flytta hur som helst. Ringa när man fått upp personen kan ju va för sent o ett samtal tar inte lång stund. Det kanske låter som jag är helt emot Mammut men det jag menar att man ska inte stirra sig blind på finesser som kan vara svåra att använda. Det är bra om man i en stressad situation klarar av sin sökare. Då gäller det även att flagga av funna personer m.m. Som sagt vad jag minns aldrig träffat nån förutom guider som säger att de kan sin Mammut som ju oftast räknats som den ultimata.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AMalmborg, post: 1078564, member: 158471"] Jag menar inte att man skall ringa 112 o sen sitta med armarna i kors. En begravd o uppgrävd person kan ha akut behov av läkarvård och inte lätt att flytta hur som helst. Ringa när man fått upp personen kan ju va för sent o ett samtal tar inte lång stund. Det kanske låter som jag är helt emot Mammut men det jag menar att man ska inte stirra sig blind på finesser som kan vara svåra att använda. Det är bra om man i en stressad situation klarar av sin sökare. Då gäller det även att flagga av funna personer m.m. Som sagt vad jag minns aldrig träffat nån förutom guider som säger att de kan sin Mammut som ju oftast räknats som den ultimata. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Köpa lavinutrustning (beacon, probe, spade, ryggsäck)
Tillbaka
Topp