Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Köpa lavinutrustning (beacon, probe, spade, ryggsäck)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="havreboll" data-source="post: 1078569" data-attributes="member: 60010"><p>Tänk dock på att telefonen skall vara avstängd eller ligga i ryggsäcken för att inte störa sändaren så innan du har fått av dig handskar, fått av dig väskan/slagit på telefonen, hittat kontakten du har lagt in för fjällräddningen, ringt upp dom, berättat vad som hänt kort och tagit upp din GPS/varit kvar i luren tills dom lyckats triagulera din position så har det lätt gått både en och två minuter, tid efter vilken du egentligen skall ha hittat och börjat gräva efter din kompis. Jag säger inte att man aldrig skall börja ringa, jag säger att man bara skall göra det i första läget om situationen är rätt.</p><p></p><p>Sen är det självklart en förutsättning att man kan sin sändare och tränar med den. Dock förstår jag inte vad det är för funktioner som du menar finns på Elements förutom sök, sänd och knapp för att flagga av. Tänker du kanske på Pulse där det finns möjlighet att se om folk har puls osv?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="havreboll, post: 1078569, member: 60010"] Tänk dock på att telefonen skall vara avstängd eller ligga i ryggsäcken för att inte störa sändaren så innan du har fått av dig handskar, fått av dig väskan/slagit på telefonen, hittat kontakten du har lagt in för fjällräddningen, ringt upp dom, berättat vad som hänt kort och tagit upp din GPS/varit kvar i luren tills dom lyckats triagulera din position så har det lätt gått både en och två minuter, tid efter vilken du egentligen skall ha hittat och börjat gräva efter din kompis. Jag säger inte att man aldrig skall börja ringa, jag säger att man bara skall göra det i första läget om situationen är rätt. Sen är det självklart en förutsättning att man kan sin sändare och tränar med den. Dock förstår jag inte vad det är för funktioner som du menar finns på Elements förutom sök, sänd och knapp för att flagga av. Tänker du kanske på Pulse där det finns möjlighet att se om folk har puls osv? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Köpa lavinutrustning (beacon, probe, spade, ryggsäck)
Tillbaka
Topp