Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa Lineskidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Monis" data-source="post: 342090" data-attributes="member: 58784"><p>Men dessa skidor som jag nu letar efter ska kunna användas även när snön inte är 1 meter djup. Jag ska köra Bigmountain och då är det inte alltid 1 meter puder. Skidorna jag har nu funkar extremt bra för varierad åkning. De är nästan lika feta fram som bak (141-104-146) och är monterade 3.5cm framför vanlig montering och 3.5 ifrån mitten men har ett böjflex som är modifierat efter den monteringen så det känns inte som om de är monterade så när man svänger men de blir MYCKET lättare att kasta runt i trång skog och jobbiga situationer. Detta göra även att tailen inte sjunker utan att hela skidan flyter som en snowboard. MEN detta gör att den har dykt någon gång i mycket tung snö och sinnesjukt djup puder i medelhastighet. Skidorna funkar alltså extremt bra för i till exempel sverige, när man ska sladda runt lite var som helst eller i skog. Det är ganska nytänkande!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Monis, post: 342090, member: 58784"] Men dessa skidor som jag nu letar efter ska kunna användas även när snön inte är 1 meter djup. Jag ska köra Bigmountain och då är det inte alltid 1 meter puder. Skidorna jag har nu funkar extremt bra för varierad åkning. De är nästan lika feta fram som bak (141-104-146) och är monterade 3.5cm framför vanlig montering och 3.5 ifrån mitten men har ett böjflex som är modifierat efter den monteringen så det känns inte som om de är monterade så när man svänger men de blir MYCKET lättare att kasta runt i trång skog och jobbiga situationer. Detta göra även att tailen inte sjunker utan att hela skidan flyter som en snowboard. MEN detta gör att den har dykt någon gång i mycket tung snö och sinnesjukt djup puder i medelhastighet. Skidorna funkar alltså extremt bra för i till exempel sverige, när man ska sladda runt lite var som helst eller i skog. Det är ganska nytänkande! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa Lineskidor?
Tillbaka
Topp