Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa mina första rocker! Black Crows, Salomon, Line?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MrZetter" data-source="post: 1052611" data-attributes="member: 151977"><p>Nu ska även jag gå över till rocker efter att ha kört hela mitt liv på vanliga carvingskidor. Jag åker till Davos i slutet av månaden och har bestämt mig för att uppgradera.</p><p></p><p>Jag har sett ut 4 par och skulle vilja höra lite åsikter. </p><p></p><p>Black Crows Atris 108 cm midja 178/184 cm r=18 m</p><p>Salomon Rocker 2,100 100 cm midja 178/186 cm r=17,6 m</p><p>Salomon Rocker 2, 108 108 cm midja 182/190 cm r=19 m</p><p>Line sir francis bacon 108 cm midja 178/184 cm r=18 m</p><p></p><p>Jag är 180 cm (lite drygt) och väger 70 kg. Älskar att köra hårt i pisten men samtidgt puder åkning (vilket det kommer bli i Davos) och därför vill jag (som många andra) ha en skida till båda. </p><p></p><p>Har haft salomon sedan länge, vågar man gå över till ett mer okänt märke som Black Crows/Line (jag hade aldrig hört dem innan iaf)</p><p></p><p>Just nu lutar det åt Black Crows eller Salomon rocker 2 108. Salomon rocker 2 100 känns något smal, vilket jag aldrig hade sagt för 1 vecka sedan men då hade jag inte läst hur härligt det verkar med riktiga puderskidor heller. Line-skidorna verkar lite mjuka och fladdriga.</p><p></p><p>Har kört på park/allround skida med 85 cm midja, 165 cm långa och med en radie på 17 så det lär ju bli en rejäl omställning</p><p></p><p>Tack på förhand, Erik Zetterqvist</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MrZetter, post: 1052611, member: 151977"] Nu ska även jag gå över till rocker efter att ha kört hela mitt liv på vanliga carvingskidor. Jag åker till Davos i slutet av månaden och har bestämt mig för att uppgradera. Jag har sett ut 4 par och skulle vilja höra lite åsikter. Black Crows Atris 108 cm midja 178/184 cm r=18 m Salomon Rocker 2,100 100 cm midja 178/186 cm r=17,6 m Salomon Rocker 2, 108 108 cm midja 182/190 cm r=19 m Line sir francis bacon 108 cm midja 178/184 cm r=18 m Jag är 180 cm (lite drygt) och väger 70 kg. Älskar att köra hårt i pisten men samtidgt puder åkning (vilket det kommer bli i Davos) och därför vill jag (som många andra) ha en skida till båda. Har haft salomon sedan länge, vågar man gå över till ett mer okänt märke som Black Crows/Line (jag hade aldrig hört dem innan iaf) Just nu lutar det åt Black Crows eller Salomon rocker 2 108. Salomon rocker 2 100 känns något smal, vilket jag aldrig hade sagt för 1 vecka sedan men då hade jag inte läst hur härligt det verkar med riktiga puderskidor heller. Line-skidorna verkar lite mjuka och fladdriga. Har kört på park/allround skida med 85 cm midja, 165 cm långa och med en radie på 17 så det lär ju bli en rejäl omställning Tack på förhand, Erik Zetterqvist [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa mina första rocker! Black Crows, Salomon, Line?
Tillbaka
Topp