Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa mina första rocker! Black Crows, Salomon, Line?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Snowgod" data-source="post: 1052713" data-attributes="member: 12630"><p>Armada är inte enormt stora och de har ingen egen fabrik utan låter någon som har det (Atomic) tillverka skidor enligt deras design och med Armadas logga på. Så gör de flesta små och halvstora märken.</p><p></p><p>En stor fabrik har rimligtvis mer raffinerad hantering och säkert en del mer avancerat maskinellt förarbete som skiljer dem från "garagetillverkare" men i slutändan är det trä, plast, gummi metall osv som läggs ihop med en del epoxi och läggs i press. Det görs för hand. Man kan ha mer maskinell produktion om man tillverkar s.k. cap-konstruktion, speciellt med skumkärna som sprutas in i ett skal (cap), men jag tror inte Armada har någon sådan. De har någon cap-skida med träkärna och de görs av Head om jag minns rätt. </p><p></p><p>De mindre märkena vill gärna påvisa hur mycket hantverk de bedriver och hur "riktiga" de är som skidåkare för att det är marknadsföring som går hem. Det finns dock inget som säger att man är duktig på att tillverka skidor bara för att man är på omslaget av PowderMag och är sponsrad av äcklig läsk. Speciellt inte om tillverkningen sköts av några gubbar i Österrike...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Snowgod, post: 1052713, member: 12630"] Armada är inte enormt stora och de har ingen egen fabrik utan låter någon som har det (Atomic) tillverka skidor enligt deras design och med Armadas logga på. Så gör de flesta små och halvstora märken. En stor fabrik har rimligtvis mer raffinerad hantering och säkert en del mer avancerat maskinellt förarbete som skiljer dem från "garagetillverkare" men i slutändan är det trä, plast, gummi metall osv som läggs ihop med en del epoxi och läggs i press. Det görs för hand. Man kan ha mer maskinell produktion om man tillverkar s.k. cap-konstruktion, speciellt med skumkärna som sprutas in i ett skal (cap), men jag tror inte Armada har någon sådan. De har någon cap-skida med träkärna och de görs av Head om jag minns rätt. De mindre märkena vill gärna påvisa hur mycket hantverk de bedriver och hur "riktiga" de är som skidåkare för att det är marknadsföring som går hem. Det finns dock inget som säger att man är duktig på att tillverka skidor bara för att man är på omslaget av PowderMag och är sponsrad av äcklig läsk. Speciellt inte om tillverkningen sköts av några gubbar i Österrike... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa mina första rocker! Black Crows, Salomon, Line?
Tillbaka
Topp