Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa ner sig för att bli bättre i backen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="WadBat" data-source="post: 256255" data-attributes="member: 28406"><p>Tack för snabba och bra svar.</p><p></p><p>Ska till en liten ort som heter Cervinia den här gången. Har ingen bil, annars är det nog bara 1.5 timma till Chamonix. Finns kanske ingen bootfitter i Cervinia? Någon som vet?</p><p></p><p>Finns det ingen i Sverige som någon törs rekommendera? Jag var inne i en större butik som ofta nämns här på forumet och provade pjäxor för ett tag sedan. När det inte stämde (gjorde ont i foten efter en kvart) ville de att jag skulle köpa pjäxan och åka en dag först innan de började lästa. Ingen backe på 45 mils avstånd bara....</p><p></p><p>Om tekniken: Jag föll naturligt in en sådan åkstil med Rossi B2 vid något tillfälle. Ganska skönt att liksom flyta ovanpå. Väldigt ovant för en carvare, men jag ska komma ihåg tipset.</p><p></p><p>När det gäller bonustipset så åker jag mest med min fru. Jag väntar på henne i övre delen av backen, och sedan åker hon ifrån mig i nederdelen. Jag bara måste fixa det här. Hon tycker att det är så roligt!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="WadBat, post: 256255, member: 28406"] Tack för snabba och bra svar. Ska till en liten ort som heter Cervinia den här gången. Har ingen bil, annars är det nog bara 1.5 timma till Chamonix. Finns kanske ingen bootfitter i Cervinia? Någon som vet? Finns det ingen i Sverige som någon törs rekommendera? Jag var inne i en större butik som ofta nämns här på forumet och provade pjäxor för ett tag sedan. När det inte stämde (gjorde ont i foten efter en kvart) ville de att jag skulle köpa pjäxan och åka en dag först innan de började lästa. Ingen backe på 45 mils avstånd bara.... Om tekniken: Jag föll naturligt in en sådan åkstil med Rossi B2 vid något tillfälle. Ganska skönt att liksom flyta ovanpå. Väldigt ovant för en carvare, men jag ska komma ihåg tipset. När det gäller bonustipset så åker jag mest med min fru. Jag väntar på henne i övre delen av backen, och sedan åker hon ifrån mig i nederdelen. Jag bara måste fixa det här. Hon tycker att det är så roligt! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa ner sig för att bli bättre i backen?
Tillbaka
Topp