Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa ner sig för att bli bättre i backen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mattesfarsaunomass" data-source="post: 260743"><p>Hej </p><p></p><p>Du är inte ensam, det finns gott om "erfarna" åkare här , 50 nästa vecka , åker till Verpan på lördag med.</p><p></p><p>A. Nya pjäxor </p><p></p><p>Har kört alla år med Salomon "bakistig" SX71 men köpte nya förra veckan , Salomon 1080 ( eftersom sonen tyckte de var jättesköna ) </p><p></p><p>Det tyckte även jag efter att testat ca 5 modeller, de är lagom mjuka och sitter väl på foten utan att klämma ( då slipper du frysa eller få kramp ) Testa dem på i en kvart så känner du om just din fot passar.</p><p></p><p>B. Skidor Rossignol XXX</p><p></p><p>Köpte dessa begagnade för några år sedan eftersom jag tycker det är roligare utanför pisten, har dock kvar ett par gamla Salomon 1S plank som ger oöverförträffat bett i hård pist och is.</p><p></p><p>Min egen slutsats är därför att två par skidor ger bättre matchning mot respektive underlag och åkstil, tror att det är mycket svårt att hitta en skida som passar till allt.</p><p></p><p>Provade sonens Armada AR6 ( twin tip , all mountain ) skön skida men undrar om den är så stabil på hårt underlag.</p><p></p><p>Vill du ha en carving så testa och åter testa , hyr skidor och byt varje dag om du hittar en förstående person i uthyrningen , eller köp begagnat t.ex här på Freeride, ett par år gamla skidor kan du få för någon tusenlapp.</p><p></p><p>Lycka till , det viktiga är att fortsätta åka och ha kul , se upp for pryl/teknik blajet</p><p></p><p>Ulf B</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mattesfarsaunomass, post: 260743"] Hej Du är inte ensam, det finns gott om "erfarna" åkare här , 50 nästa vecka , åker till Verpan på lördag med. A. Nya pjäxor Har kört alla år med Salomon "bakistig" SX71 men köpte nya förra veckan , Salomon 1080 ( eftersom sonen tyckte de var jättesköna ) Det tyckte även jag efter att testat ca 5 modeller, de är lagom mjuka och sitter väl på foten utan att klämma ( då slipper du frysa eller få kramp ) Testa dem på i en kvart så känner du om just din fot passar. B. Skidor Rossignol XXX Köpte dessa begagnade för några år sedan eftersom jag tycker det är roligare utanför pisten, har dock kvar ett par gamla Salomon 1S plank som ger oöverförträffat bett i hård pist och is. Min egen slutsats är därför att två par skidor ger bättre matchning mot respektive underlag och åkstil, tror att det är mycket svårt att hitta en skida som passar till allt. Provade sonens Armada AR6 ( twin tip , all mountain ) skön skida men undrar om den är så stabil på hårt underlag. Vill du ha en carving så testa och åter testa , hyr skidor och byt varje dag om du hittar en förstående person i uthyrningen , eller köp begagnat t.ex här på Freeride, ett par år gamla skidor kan du få för någon tusenlapp. Lycka till , det viktiga är att fortsätta åka och ha kul , se upp for pryl/teknik blajet Ulf B [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpa ner sig för att bli bättre i backen?
Tillbaka
Topp