Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Köpa ny snowboard, även bindningar.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AxelB" data-source="post: 900932" data-attributes="member: 96893"><p>Jag håller med dig, alla brädor du länkade är för långa. och framför allt för breda det är nästan viktigare att kolla på bredden, as tråkigt att ha en för bred bräda som gjörd det jobbigt att kantställa som i sin tur leder till att du hämmas i din utveckling i åkteknik, sorgligt många snowboardåkare som är ganska duktiga men inte kan svänga utan att sladda! Av samma skäl skulle jag skippa rocker så länge du bara har en bräda, dom är lättåkta men man lär sig inte åka ordentligt. Tycker faktisk bataleons trippel base är ett bra alternativ, de uppvikta kanterna gör det lättare att kantställa och carva ordentligt, du får lite bättre flyt även om det inte kan jämnställas med rocker och du har kvar cambern så det finns lite response i brädan. Fun kinken är nog en bra bräda men varför 154 satsa på en 151 istället jag hade en 153 och jag är typ 1.77 70 kg. Tar du en 151 så kan du alltid ha den som jibb bräda när du växt lite grann.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AxelB, post: 900932, member: 96893"] Jag håller med dig, alla brädor du länkade är för långa. och framför allt för breda det är nästan viktigare att kolla på bredden, as tråkigt att ha en för bred bräda som gjörd det jobbigt att kantställa som i sin tur leder till att du hämmas i din utveckling i åkteknik, sorgligt många snowboardåkare som är ganska duktiga men inte kan svänga utan att sladda! Av samma skäl skulle jag skippa rocker så länge du bara har en bräda, dom är lättåkta men man lär sig inte åka ordentligt. Tycker faktisk bataleons trippel base är ett bra alternativ, de uppvikta kanterna gör det lättare att kantställa och carva ordentligt, du får lite bättre flyt även om det inte kan jämnställas med rocker och du har kvar cambern så det finns lite response i brädan. Fun kinken är nog en bra bräda men varför 154 satsa på en 151 istället jag hade en 153 och jag är typ 1.77 70 kg. Tar du en 151 så kan du alltid ha den som jibb bräda när du växt lite grann. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Köpa ny snowboard, även bindningar.
Tillbaka
Topp