Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Köpa ny utrustning, bräda, bindningar och skor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 263667" data-attributes="member: 28391"><p>Jag vill bara ifrågasätta din definitiva PUNKT! lite.</p><p></p><p>Min åsikt är att Burton fortsätter med 3D på grund av i huvudsak en sak....PENGAR!</p><p></p><p>1. Att bara ha 16 inserts i sina brädor istället för 24, som de flesta andra har, blir faktiskt rätt mycket pengar när man säljer flera hundra tusen brädor.</p><p></p><p>2. Alla märken som vill ha sina bindningar Burtonkompatibla måste betala licenspengar till Burton. Det blir en hel del kulor!!!</p><p></p><p>3. Om det vore så att Burton verkligen tyckte att 3D gjorde stor skillnad i hur en bräda uppför sig skulle man inte acceptera göra testbrädor med 4-hålsmönster till Transworld Snowboardings årliga Good Wood test. I testet används svarta brädor för att inte teståkarna ska kunna känna igen olika märken och Burtons hålmönster är ju ganska avslöjande.</p><p></p><p>Dessutom är Burton lite stolta och sura för att deras mönster inte blev standard på marknaden så därför behåller man det och när man dessutom kan tjäna en hel del kosing på det så blir valet inte så svårt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 263667, member: 28391"] Jag vill bara ifrågasätta din definitiva PUNKT! lite. Min åsikt är att Burton fortsätter med 3D på grund av i huvudsak en sak....PENGAR! 1. Att bara ha 16 inserts i sina brädor istället för 24, som de flesta andra har, blir faktiskt rätt mycket pengar när man säljer flera hundra tusen brädor. 2. Alla märken som vill ha sina bindningar Burtonkompatibla måste betala licenspengar till Burton. Det blir en hel del kulor!!! 3. Om det vore så att Burton verkligen tyckte att 3D gjorde stor skillnad i hur en bräda uppför sig skulle man inte acceptera göra testbrädor med 4-hålsmönster till Transworld Snowboardings årliga Good Wood test. I testet används svarta brädor för att inte teståkarna ska kunna känna igen olika märken och Burtons hålmönster är ju ganska avslöjande. Dessutom är Burton lite stolta och sura för att deras mönster inte blev standard på marknaden så därför behåller man det och när man dessutom kan tjäna en hel del kosing på det så blir valet inte så svårt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Köpa ny utrustning, bräda, bindningar och skor
Tillbaka
Topp